Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding Transparent and Complicated Users as Instances of Preference Learning for Recommender Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10319658" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10319658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding Transparent and Complicated Users as Instances of Preference Learning for Recommender Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we are concerned with user understanding in content based recommendation. We assume having explicit ratings with time-stamps from each user. We integrate three different movie data sets, trying to avoid features specific for single data and try to be more generic. We use several metrics which were not used so far in the recommender systems domain. Besides classical rating approximation with RMSE and ratio of order agreement we study new metrics for predicting Next-k and (at least) 1-hit at Next-k. Using these Next-k and 1-hit we try to model display of our recommendation - we can display k objects and hope to achieve at least one hit. We trace performance of our methods and metrics also as a distribution along each single user. We define transparent and complicated users with respect to number of methods which achieved at least one hit. We provide results of experiments with several combinations of methods, data sets and metrics along these three axes.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Transparent and Complicated Users as Instances of Preference Learning for Recommender Systems

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we are concerned with user understanding in content based recommendation. We assume having explicit ratings with time-stamps from each user. We integrate three different movie data sets, trying to avoid features specific for single data and try to be more generic. We use several metrics which were not used so far in the recommender systems domain. Besides classical rating approximation with RMSE and ratio of order agreement we study new metrics for predicting Next-k and (at least) 1-hit at Next-k. Using these Next-k and 1-hit we try to model display of our recommendation - we can display k objects and hope to achieve at least one hit. We trace performance of our methods and metrics also as a distribution along each single user. We define transparent and complicated users with respect to number of methods which achieved at least one hit. We provide results of experiments with several combinations of methods, data sets and metrics along these three axes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-19877S" target="_blank" >GA15-19877S: Automatické modelování znalostí a plánů pro autonomní roboty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical and Engineering Methods in Computer Science

  • ISBN

    978-3-319-29816-0

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    23-34

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    23. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku