Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělá inteligence jako téma výuky na gymnáziu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10324311" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10324311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didactig.fp.tul.cz/images/vystupy/2016/DidactIG2016_sbornik.pdf" target="_blank" >http://didactig.fp.tul.cz/images/vystupy/2016/DidactIG2016_sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umělá inteligence jako téma výuky na gymnáziu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci hledání obsahu výuky informatiky pro základní a střední školy je na místě se dívat i mimo tradiční oblasti (jako jsou např. algoritmizace, programování, reprezentace informací). Jinak bychom mohli přijít o témata, o nichž by měl v rámci všeobecného vzdělání každý vědět, přestože třeba nepatří do úvodních kurzů na vysokých školách. Jedním z takových témat je umělá inteligence. V odborném vzdělání je pojímána převážně z technického hlediska, studenti se učí, jak řešit problémy pomocí moderních technik. To pro jednotlivce mimo obor není příliš zajímavé. Na druhé straně se jeví jako podstatné dostat ve škole šanci zamyslet se nad možnostmi dalšího vývoje umělé inteligence a jeho důsledcích, a to na základě faktů, nikoliv vědecko-fantastické umělecké tvorby. V příspěvku navrhneme a zdůvodníme vzdělávací cíle pro téma umělá inteligence na úrovni gymnázia. Dále ukážeme souvislosti s učivem informatiky i stávajících vzdělávacích oblastí. Na konci příspěvku naznačíme možné pojetí umělé inteligence ve výuce prostřednictvím několika příkladů konkrétních aktivit.

  • Název v anglickém jazyce

    Artificial Intelligence as a Subject Matter at Grammar Schools

  • Popis výsledku anglicky

    We propose to go beyond traditional areas (such as algorithms, programming, information representation) when defining the curricula for elementary and grammar school computer science. We could miss a topic, with which everyone should be familiar, even though it does not belong into an introductory computer science course. One such topic is artificial intelligence. Universities approach it mostly from the technical point of view, students learn to solve problems using contemporary techniques. That is not very interesting from individuals outside the field. However it seems beneficial to get the chance at school to contemplate the possibilities of future developments of artificial intelligence and its consequences, and to do it based on facts instead of sci-fi production. In this paper we propose the educational goals for artificial intelligence in general secondary education. We show the connections with the more traditional computer science content and other educational areas. Finally we describe a few particular educational activities to show the feasibility of artificial intelligence in general education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidactIG 2016 | sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7494-189-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    40-46

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku