Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žáci základních škol a víceletých gymnázií a jejich typologie podle preferencí způsobů rozvoje informatického myšlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73603345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73603345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.media4u.cz/mav/9788087570517.pdf" target="_blank" >http://www.media4u.cz/mav/9788087570517.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žáci základních škol a víceletých gymnázií a jejich typologie podle preferencí způsobů rozvoje informatického myšlení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Potřeba inovovat obsah vzdělávání ve výuce informatiky nebo informatiky v podmínkách českých základních a středních škol je dnes relativně široce diskutovaným tématem. Zůstává však otázkou, jaký vzdělávací obsah preferují studenti informatiky na základních školách a víceletých gymnáziích a na která konkrétní pedagogická témata jsou kladeni důraz. Jaká je míra přijetí plánované změny RVP zaměřené na vzdělávací oblast informačních a komunikačních technologií z pohledu žáků informatiky na vyšších základních a víceletých gymnáziích? Jakou důležitost přikládají studenti pro tuto oblast konkrétním tradičním a netradičním tematickým celkům aktuálního RVP? To jsou některé z otázek, na které jsme se snažili odpovědět, při provádění výzkumného průzkumu, jehož postup a výsledky jsou předmětem tohoto článku.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of Pupils of Primary Schools and Multi-Year Grammar Schools According to their Preferences Regarding Methods of Developing Informative Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    The need to innovate the content of education in the teaching of computer science, or computer science subjects, in the conditions of Czech primary and secondary schools, is a relatively widely discussed topic today. However, the question remains as to what educational content is preferred by students of computer science subjects at primary schools and multi-year grammar schools, and which specific teaching topics are emphasized by them. What is the level of acceptance of the planned change of the FEP targeted on the educational area of Information and Communication Technologies from the point of view of pupils of informatics subjects at upper primary schools and multi-year grammar schools? What importance do students attach to particular traditional and non-traditional thematic units of the current FEP for this area? These are some of the questions which we tried to answer, implementing a research survey, the procedure and results of which are the subject of the present article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání 2020 – Media &amp; Education 2020

  • ISBN

    978-80-87570-51-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    78-88

  • Název nakladatele

    Extrasystem Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku