Žáci základních škol a víceletých gymnázií a jejich typologie podle preferencí způsobů rozvoje informatického myšlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73603345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73603345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.media4u.cz/mav/9788087570517.pdf" target="_blank" >http://www.media4u.cz/mav/9788087570517.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žáci základních škol a víceletých gymnázií a jejich typologie podle preferencí způsobů rozvoje informatického myšlení
Popis výsledku v původním jazyce
Potřeba inovovat obsah vzdělávání ve výuce informatiky nebo informatiky v podmínkách českých základních a středních škol je dnes relativně široce diskutovaným tématem. Zůstává však otázkou, jaký vzdělávací obsah preferují studenti informatiky na základních školách a víceletých gymnáziích a na která konkrétní pedagogická témata jsou kladeni důraz. Jaká je míra přijetí plánované změny RVP zaměřené na vzdělávací oblast informačních a komunikačních technologií z pohledu žáků informatiky na vyšších základních a víceletých gymnáziích? Jakou důležitost přikládají studenti pro tuto oblast konkrétním tradičním a netradičním tematickým celkům aktuálního RVP? To jsou některé z otázek, na které jsme se snažili odpovědět, při provádění výzkumného průzkumu, jehož postup a výsledky jsou předmětem tohoto článku.
Název v anglickém jazyce
Typology of Pupils of Primary Schools and Multi-Year Grammar Schools According to their Preferences Regarding Methods of Developing Informative Thinking
Popis výsledku anglicky
The need to innovate the content of education in the teaching of computer science, or computer science subjects, in the conditions of Czech primary and secondary schools, is a relatively widely discussed topic today. However, the question remains as to what educational content is preferred by students of computer science subjects at primary schools and multi-year grammar schools, and which specific teaching topics are emphasized by them. What is the level of acceptance of the planned change of the FEP targeted on the educational area of Information and Communication Technologies from the point of view of pupils of informatics subjects at upper primary schools and multi-year grammar schools? What importance do students attach to particular traditional and non-traditional thematic units of the current FEP for this area? These are some of the questions which we tried to answer, implementing a research survey, the procedure and results of which are the subject of the present article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání 2020 – Media & Education 2020
ISBN
978-80-87570-51-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
78-88
Název nakladatele
Extrasystem Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—