Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Thinking and its Development: a Typology of Primary School Pupils according to their Preference of IT Topics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605776" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/EDULEARN20" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/EDULEARN20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020" target="_blank" >10.21125/edulearn.2020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Thinking and its Development: a Typology of Primary School Pupils according to their Preference of IT Topics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The situation in the area of creating and promoting an innovated curriculum of computer science subjects, especially with regard to the development of the concept of Computational Thinking, is being increasingly asserted also in the conditions of Czech education. However, the question remains, what teaching content is preferred by primary school pupils, and which specific teaching topics are accentuated by them. We will try to answer this question in the presented article which introduces some partial outputs of a research survey focused on the issue of preference of teaching content of computer science subjects taught at schools in the Czech Republic, and whose target group consisted of upper primary school pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Thinking and its Development: a Typology of Primary School Pupils according to their Preference of IT Topics

  • Popis výsledku anglicky

    The situation in the area of creating and promoting an innovated curriculum of computer science subjects, especially with regard to the development of the concept of Computational Thinking, is being increasingly asserted also in the conditions of Czech education. However, the question remains, what teaching content is preferred by primary school pupils, and which specific teaching topics are accentuated by them. We will try to answer this question in the presented article which introduces some partial outputs of a research survey focused on the issue of preference of teaching content of computer science subjects taught at schools in the Czech Republic, and whose target group consisted of upper primary school pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN20 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17979-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    7002-7009

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Online conference

  • Datum konání akce

    6. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku