Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A thermodynamically compatible model for describing asphalt binders: solutions of problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10332676" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10332676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2015.1007575" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2015.1007575</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2015.1007575" target="_blank" >10.1080/10298436.2015.1007575</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A thermodynamically compatible model for describing asphalt binders: solutions of problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this sequel to the first paper (Malek et al., 2014. International Journal of Pavement Engineering), in which we identified a generalisation of the model due to Burgers which was corroborated against two sets of experiments, including a challenging one showing distinctly different relaxation times for shear and normal stresses, we solve several time-dependent boundary value problems wherein the boundary of the material is deforming, that have relevance to applications involving asphalt. Problems wherein the boundary is subject to time-varying compressive loads such as those due to moving automobiles and the attendant rutting, and the compaction due to rollers are considered in additions to other problems.

  • Název v anglickém jazyce

    A thermodynamically compatible model for describing asphalt binders: solutions of problems

  • Popis výsledku anglicky

    In this sequel to the first paper (Malek et al., 2014. International Journal of Pavement Engineering), in which we identified a generalisation of the model due to Burgers which was corroborated against two sets of experiments, including a challenging one showing distinctly different relaxation times for shear and normal stresses, we solve several time-dependent boundary value problems wherein the boundary of the material is deforming, that have relevance to applications involving asphalt. Problems wherein the boundary is subject to time-varying compressive loads such as those due to moving automobiles and the attendant rutting, and the compaction due to rollers are considered in additions to other problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LL1202" target="_blank" >LL1202: Materiály s implicitními konstitutivními vztahy: Od teorie přes redukci modelů k efektivním numerickým metodám</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Pavement Engineering

  • ISSN

    1029-8436

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    550-564

  • Kód UT WoS článku

    000371596100008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84958944930