A thermodynamically compatible model for describing asphalt binders: solutions of problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10332676" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10332676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2015.1007575" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2015.1007575</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2015.1007575" target="_blank" >10.1080/10298436.2015.1007575</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A thermodynamically compatible model for describing asphalt binders: solutions of problems
Popis výsledku v původním jazyce
In this sequel to the first paper (Malek et al., 2014. International Journal of Pavement Engineering), in which we identified a generalisation of the model due to Burgers which was corroborated against two sets of experiments, including a challenging one showing distinctly different relaxation times for shear and normal stresses, we solve several time-dependent boundary value problems wherein the boundary of the material is deforming, that have relevance to applications involving asphalt. Problems wherein the boundary is subject to time-varying compressive loads such as those due to moving automobiles and the attendant rutting, and the compaction due to rollers are considered in additions to other problems.
Název v anglickém jazyce
A thermodynamically compatible model for describing asphalt binders: solutions of problems
Popis výsledku anglicky
In this sequel to the first paper (Malek et al., 2014. International Journal of Pavement Engineering), in which we identified a generalisation of the model due to Burgers which was corroborated against two sets of experiments, including a challenging one showing distinctly different relaxation times for shear and normal stresses, we solve several time-dependent boundary value problems wherein the boundary of the material is deforming, that have relevance to applications involving asphalt. Problems wherein the boundary is subject to time-varying compressive loads such as those due to moving automobiles and the attendant rutting, and the compaction due to rollers are considered in additions to other problems.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LL1202" target="_blank" >LL1202: Materiály s implicitními konstitutivními vztahy: Od teorie přes redukci modelů k efektivním numerickým metodám</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Pavement Engineering
ISSN
1029-8436
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
550-564
Kód UT WoS článku
000371596100008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84958944930