Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Style Preferences and their Influence on Students' Problem Solving in Kinematics Observed by Eye-tracking Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10338169" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10338169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974373" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.4974373</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974373" target="_blank" >10.1063/1.4974373</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Style Preferences and their Influence on Students' Problem Solving in Kinematics Observed by Eye-tracking Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents eye-tracking method and its using for observing students when they solve problems from kinematics. Particularly, multiple-choice items in TUG-K test by Robert Beichner. Moreover, student&apos;s preference for visual way of learning as a possible influential aspect is proofed and discussed. Learning Style Inventory by Dunn, Dunn&amp;Price was administered to students in order to find out their preferences. More than 20 high school and college students about 20 years old took part in the research. Preferred visual way of learning in contrast to the other ways of learning (audio, tactile, kinesthetic) shows very slight correlation with the total score of the test, none correlation with the average fixation duration and slight correlation with average fixation count on a task and average total visit duration on a task.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Style Preferences and their Influence on Students' Problem Solving in Kinematics Observed by Eye-tracking Method

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents eye-tracking method and its using for observing students when they solve problems from kinematics. Particularly, multiple-choice items in TUG-K test by Robert Beichner. Moreover, student&apos;s preference for visual way of learning as a possible influential aspect is proofed and discussed. Learning Style Inventory by Dunn, Dunn&amp;Price was administered to students in order to find out their preferences. More than 20 high school and college students about 20 years old took part in the research. Preferred visual way of learning in contrast to the other ways of learning (audio, tactile, kinesthetic) shows very slight correlation with the total score of the test, none correlation with the average fixation duration and slight correlation with average fixation count on a task and average total visit duration on a task.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th International DIDFYZ 2016 Conference: From the Roots to Contemporary Education

  • ISBN

    978-0-7354-1472-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics Inc.

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Rackova Valley

  • Datum konání akce

    19. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000404290700004