Úroveň tvořivosti a preference stylů učení u gymnaziálních studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060635" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň tvořivosti a preference stylů učení u gymnaziálních studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na zjištění úrovně tvořivosti a preference učebních stylů u studentů gymnázia. Výzkumný soubor tvořilo 86 studentů druhých a třetích ročníků čtyřletého gymnázia (ve věku od 15 do 18 let). Ve výzkumu bylypoužity dvě metody: Torranceho test tvořivého myšlení ? figurální verze B a Dotazník stylu učení (LSI ? Learning Style Inventory) autorů Dunnové, Dunna a Price. Hlavním cílem bylo prozkoumat souvislosti mezi preferencí stylů učení a úrovní tvořivosti. Dále jsme se zaměřili na individuální preference při učení a na úroveň tvořivosti s ohledem na pohlavní rozdíly.
Název v anglickém jazyce
The level of creativity and learning styles preferences of high school students
Popis výsledku anglicky
The paper discusses research study aimed at examining the level of creativity and learning style preferences of high school students. The research sample consisted of 86 students in four-year high school (aged 15 to 18 years). The research used two methods: Torrance Test of Creative Thinking ? figural versions B and Learning Style Inventory (LSI) ? authors Dunn, Dunn and Price. The main objective was to examine the relation between learning styles preferences and level of creativity. Furthermore, we have focused on individual learning preferences and the level of creativity with regard to sex differences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave PSYCHOLOGICA XLI
ISBN
9788081270574
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
869-883
Název nakladatele
STIMUL FiF UK
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Filozofická fakulta UK v Bratislave
Datum konání akce
23. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—