Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063213" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek navazuje na řadu dílčích studií věnovaných problematice stylů učení. Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat individuální preference při učení romských žáků druhého stupně základní školy, zejména pak porovnání učebních stylů romských žáků se styly učení žáků neromských. Byla analyzována data od 223 žáků druhého stupně základní školy, z toho 113 žáků bylo romského původu. Ke zjištění stylů učení byl použit Dotazník stylu učení (LSI ? Learning Style Inventory) autorů Dunnové, Dunna a Price. Bylyshledány rozdíly v učebních stylech romských a neromských žáků. Výsledky poukazují, že romští žáci mají menší vytrvalost při učení než jejich neromští spolužáci, častěji preferují dopolední učení, méně upřednostňují učení večer, mají menší potřebu změnymísta při učení a méně je k učení motivují rodiče. Výsledky našeho výzkumu jsou příspěvkem k rozvíjející se oblasti diagnostiky a využívání individuálních učebních stylů, jakož i k v současnosti velmi aktuální otázce vzdělávání romského e
Název v anglickém jazyce
Intercultural differences in learning styles (learning styles in Roma and non-Roma students)
Popis výsledku anglicky
The paper follows a series of minor studies devoted to learning styles. The aim of the study was to map individual learning preferences of Roma students of second level primary school (6th-9th grade), especially compared to the learning styles of non-Roma students. Data were obtained from 223 students, of which 113 were of Roma origin. The Learning Style Inventory ? LSI (Dunn, Dunn and Price) was used to determine the learning styles. The analysis detected differences in learning styles between Roma andnon-Roma students. The results indicate that Roma students have less persistence in learning than their non-Roma peers, tend to prefer studying in the morning, are less likely to study in the afternoon and evening hours, have less need to change settingwhen studying, and often lack parents? support and guidance in their studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Klinická psychologie a osobnost
ISSN
1805-6393
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 1
Číslo periodika v rámci svazku
č. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
45-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—