Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063213" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek navazuje na řadu dílčích studií věnovaných problematice stylů učení. Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat individuální preference při učení romských žáků druhého stupně základní školy, zejména pak porovnání učebních stylů romských žáků se styly učení žáků neromských. Byla analyzována data od 223 žáků druhého stupně základní školy, z toho 113 žáků bylo romského původu. Ke zjištění stylů učení byl použit Dotazník stylu učení (LSI ? Learning Style Inventory) autorů Dunnové, Dunna a Price. Bylyshledány rozdíly v učebních stylech romských a neromských žáků. Výsledky poukazují, že romští žáci mají menší vytrvalost při učení než jejich neromští spolužáci, častěji preferují dopolední učení, méně upřednostňují učení večer, mají menší potřebu změnymísta při učení a méně je k učení motivují rodiče. Výsledky našeho výzkumu jsou příspěvkem k rozvíjející se oblasti diagnostiky a využívání individuálních učebních stylů, jakož i k v současnosti velmi aktuální otázce vzdělávání romského e

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural differences in learning styles (learning styles in Roma and non-Roma students)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper follows a series of minor studies devoted to learning styles. The aim of the study was to map individual learning preferences of Roma students of second level primary school (6th-9th grade), especially compared to the learning styles of non-Roma students. Data were obtained from 223 students, of which 113 were of Roma origin. The Learning Style Inventory ? LSI (Dunn, Dunn and Price) was used to determine the learning styles. The analysis detected differences in learning styles between Roma andnon-Roma students. The results indicate that Roma students have less persistence in learning than their non-Roma peers, tend to prefer studying in the morning, are less likely to study in the afternoon and evening hours, have less need to change settingwhen studying, and often lack parents? support and guidance in their studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Klinická psychologie a osobnost

  • ISSN

    1805-6393

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    45-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus