Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450223" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450223 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem výzkumné studie jsou styly učení u žáků se specifi ckými poruchami učenína druhém stupni základní školy. Cílem práce je identifi kovat odlišnosti ve stylech učení žákůs SPU a žáků intaktních. Jde o kvantitativní výzkumnou studii. Výzkumný soubor tvoří žácidruhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Kontrolní skupina seskládá z jedinců intaktních a experimentální skupinu tvoří jedinci, kterým bylo SPU již předemdiagnostikováno. Výzkumný vzorek tvoří 315 žáků (27 SPU, 288 intaktní) druhého stupně čivíceletého gymnázia s průměrným věkem 13,57 let. Ke sběru dat byl využit standardizovanýdotazník LSI, jehož autory jsou R. Dunnová, K. Dunn a G. E. Price. Tento dotazník vycházíz modelu stylů učení, za jehož vytvořením stáli zmínění autoři dotazníku. Na základě analýzydat byly zjištěny statisticky významné rozdíly v několika proměnných: vytrvalost, odpovědnost,autorita dospělých, taktilní učení a změna místa při učení. Z výzkumných dat vyplývá, že žácis SPU se vnímají jako méně vytrvalí a odpovědní než žáci intaktní. Dále také častěji preferujípřítomnost autority (rodič, učitel...) při učení a více jim vyhovuje měnit místo při učení. Žácis SPU preferují taktilní učení častěji než žáci intaktní.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Styles of Students with Learning Disabilities in a Secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    : The topic of the research is learning styles of pupils with Learning Disabilities(hereafter referred to as LD) in the lower-secondary school. The aim of the thesis is to identifydifferences in learning styles of pupils with LD and intact pupils. It is a quantitative researchstudy. The research sample consists of pupils in the lower-secondary school. The control groupconsists of intact individuals and the experimental group consists of individuals who have beenpreviously diagnosed with LD. Thus, the research sample consists of 315 pupils (27 LD, 288 intact)of lower-secondary school with an average age of 13.57 years. A standardized LSI questionnaire,designed by R. Dunn, K. Dunn and G. E. Price, was used to collect data. This questionnaire is based on the learning styles model, which was developed by the authors of the questionnaire.Based on the data analysis, statistically signifi cant differences were found in the variables:persistence, responsibility, adult authority, tactile learning, and change of place while learning.The research data shows that students with LD feel themselfs less persistent and responsiblethan intact students. They are also more likely to prefer the presence of an authority fi gure(parent, teacher...) when learning and are more comfortable with changing place while learning.Students with LD preferred tactile learning more often than intact students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]

  • ISSN

    2533-7890

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    63-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus