Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450223" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem výzkumné studie jsou styly učení u žáků se specifi ckými poruchami učenína druhém stupni základní školy. Cílem práce je identifi kovat odlišnosti ve stylech učení žákůs SPU a žáků intaktních. Jde o kvantitativní výzkumnou studii. Výzkumný soubor tvoří žácidruhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Kontrolní skupina seskládá z jedinců intaktních a experimentální skupinu tvoří jedinci, kterým bylo SPU již předemdiagnostikováno. Výzkumný vzorek tvoří 315 žáků (27 SPU, 288 intaktní) druhého stupně čivíceletého gymnázia s průměrným věkem 13,57 let. Ke sběru dat byl využit standardizovanýdotazník LSI, jehož autory jsou R. Dunnová, K. Dunn a G. E. Price. Tento dotazník vycházíz modelu stylů učení, za jehož vytvořením stáli zmínění autoři dotazníku. Na základě analýzydat byly zjištěny statisticky významné rozdíly v několika proměnných: vytrvalost, odpovědnost,autorita dospělých, taktilní učení a změna místa při učení. Z výzkumných dat vyplývá, že žácis SPU se vnímají jako méně vytrvalí a odpovědní než žáci intaktní. Dále také častěji preferujípřítomnost autority (rodič, učitel...) při učení a více jim vyhovuje měnit místo při učení. Žácis SPU preferují taktilní učení častěji než žáci intaktní.
Název v anglickém jazyce
Learning Styles of Students with Learning Disabilities in a Secondary School
Popis výsledku anglicky
: The topic of the research is learning styles of pupils with Learning Disabilities(hereafter referred to as LD) in the lower-secondary school. The aim of the thesis is to identifydifferences in learning styles of pupils with LD and intact pupils. It is a quantitative researchstudy. The research sample consists of pupils in the lower-secondary school. The control groupconsists of intact individuals and the experimental group consists of individuals who have beenpreviously diagnosed with LD. Thus, the research sample consists of 315 pupils (27 LD, 288 intact)of lower-secondary school with an average age of 13.57 years. A standardized LSI questionnaire,designed by R. Dunn, K. Dunn and G. E. Price, was used to collect data. This questionnaire is based on the learning styles model, which was developed by the authors of the questionnaire.Based on the data analysis, statistically signifi cant differences were found in the variables:persistence, responsibility, adult authority, tactile learning, and change of place while learning.The research data shows that students with LD feel themselfs less persistent and responsiblethan intact students. They are also more likely to prefer the presence of an authority fi gure(parent, teacher...) when learning and are more comfortable with changing place while learning.Students with LD preferred tactile learning more often than intact students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]
ISSN
2533-7890
e-ISSN
2533-7890
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
63-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—