Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sections and Shadows of Four-Dimensional Objects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10378550" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10378550 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s00004-018-0384-x" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s00004-018-0384-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00004-018-0384-x" target="_blank" >10.1007/s00004-018-0384-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sections and Shadows of Four-Dimensional Objects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Methods of constructions of sections and shadows of four-dimensional objects are explained. We visualize images of an object and its section or shadow at the same time in a double orthogonal projection on two perpendicular three-dimensional spaces. Our techniques are similar to the methods used in Monge&apos;s projection of the three-dimensional space. Constructions are created in the interactive 3D modeling software GeoGebra 5, in which the user can freely move some input elements. We focus on a synthetic approach to description of the four-dimensional space with the use of descriptive geometry tools.

  • Název v anglickém jazyce

    Sections and Shadows of Four-Dimensional Objects

  • Popis výsledku anglicky

    Methods of constructions of sections and shadows of four-dimensional objects are explained. We visualize images of an object and its section or shadow at the same time in a double orthogonal projection on two perpendicular three-dimensional spaces. Our techniques are similar to the methods used in Monge&apos;s projection of the three-dimensional space. Constructions are created in the interactive 3D modeling software GeoGebra 5, in which the user can freely move some input elements. We focus on a synthetic approach to description of the four-dimensional space with the use of descriptive geometry tools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10101 - Pure mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nexus Network Journal

  • ISSN

    1590-5896

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    475-487

  • Kód UT WoS článku

    000440080900011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046902029