Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aritmetika I - Harmonická čísla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10382207" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10382207 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/18:10382207

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aritmetika I - Harmonická čísla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři článku se zabývají otázkou, jak přispět k rozvoji aritmetických dovedností žáků. V článku je představen problém harmonických čísel, který byl poprvé formulován a řešen ve 14. století našeho letopočtu. Autoři ukazují, jak lze tento problém zařadit do výuky matematiky na druhém a třetím stupni škol, naznačují interdisciplinární souvislosti propojující matematiku, historii, fyziku a hudební nauku. Současně ukazují, jak se historie problému dále vyvíjela, až, po v současnosti stále otevřené, problémy z teorie čísel.

  • Název v anglickém jazyce

    Aritmetika I - Harmonická čísla

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the article deal with the question of how to contribute to the development of arithmetic skills of pupils. The paper presents the problem of harmonic numbers, which was first formulated and solved in the 14th century AD. The authors show how this problem can be incorporated into mathematics teaching at the second and third grades of schools, suggesting interdisciplinary contexts linking mathematics, history, physics and musical science. At the same time, they show how the history of the problem continued to evolve, after the still open, problems of number theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    29-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus