Aritmetika I - Harmonická čísla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10382207" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10382207 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/18:10382207
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aritmetika I - Harmonická čísla
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři článku se zabývají otázkou, jak přispět k rozvoji aritmetických dovedností žáků. V článku je představen problém harmonických čísel, který byl poprvé formulován a řešen ve 14. století našeho letopočtu. Autoři ukazují, jak lze tento problém zařadit do výuky matematiky na druhém a třetím stupni škol, naznačují interdisciplinární souvislosti propojující matematiku, historii, fyziku a hudební nauku. Současně ukazují, jak se historie problému dále vyvíjela, až, po v současnosti stále otevřené, problémy z teorie čísel.
Název v anglickém jazyce
Aritmetika I - Harmonická čísla
Popis výsledku anglicky
The authors of the article deal with the question of how to contribute to the development of arithmetic skills of pupils. The paper presents the problem of harmonic numbers, which was first formulated and solved in the 14th century AD. The authors show how this problem can be incorporated into mathematics teaching at the second and third grades of schools, suggesting interdisciplinary contexts linking mathematics, history, physics and musical science. At the same time, they show how the history of the problem continued to evolve, after the still open, problems of number theory.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
29-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—