Interactive Video Search: Where is the User in the Age of Deep Learning?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10383344" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10383344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3240508.3241473" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3240508.3241473</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3240508.3241473" target="_blank" >10.1145/3240508.3241473</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive Video Search: Where is the User in the Age of Deep Learning?
Popis výsledku v původním jazyce
In this tutorial we discuss interactive video search tools and methods, review their need in the age of deep learning, and explore video and multimedia search challenges and their role as evaluation benchmarks in the field of multimedia information retrieval. We cover three different campaigns (TRECVID, Video Browser Showdown, and the Lifelog Search Challenge), discuss their goals and rules, and present their achieved findings over the last half-decade. Moreover, we talk about datasets, tasks, evaluation procedures, and examples of interactive video search tools, as well as how they evolved over the years. Participants of this tutorial will be able to gain collective insights from all three challenges and use them for focusing their research efforts on outstanding problems that still remain unsolved in this area.
Název v anglickém jazyce
Interactive Video Search: Where is the User in the Age of Deep Learning?
Popis výsledku anglicky
In this tutorial we discuss interactive video search tools and methods, review their need in the age of deep learning, and explore video and multimedia search challenges and their role as evaluation benchmarks in the field of multimedia information retrieval. We cover three different campaigns (TRECVID, Video Browser Showdown, and the Lifelog Search Challenge), discuss their goals and rules, and present their achieved findings over the last half-decade. Moreover, we talk about datasets, tasks, evaluation procedures, and examples of interactive video search tools, as well as how they evolved over the years. Participants of this tutorial will be able to gain collective insights from all three challenges and use them for focusing their research efforts on outstanding problems that still remain unsolved in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-22224S" target="_blank" >GA17-22224S: Analytika uživatelských preferencí v modelech multimediální explorace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MM '18 Proceedings of the 26th ACM international conference on Multimedia
ISBN
978-1-4503-5665-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
2101-2103
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Seoul, Republic of Korea
Datum konání akce
22. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—