Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Techniques, procedures and strategies for learning with using video-tutorials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005146" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0165" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0165</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0165" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.0165</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Techniques, procedures and strategies for learning with using video-tutorials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, eLearning is an essential part of teaching at universities and it is also applied increasingly in secondary schools. For teaching purposes, various learning management systems (LMSs) are usually used. These systems are often used rather as mere data storages of text documents and presentations that are not multimedia, interactive and do not take advantage of the potential of these LMSs. One of the possible ways of expanding and enriching teaching materials by multimedia and in some cases even the interactive tools will be presented in this paper. Video-tutorials are the tool that is currently easy creatable and very useful tool, but also often a disregarded one. The article will present best practices for the complete production of custom video-tutorials in the form of screen recording and sound, i.e. preparing, recording, editing, effects, and distribution. Subsequently, specific recommendations, experience and results from the practice of using such video-tutorials for teaching several courses focused on teaching of programming at different levels will be summarized.

  • Název v anglickém jazyce

    Techniques, procedures and strategies for learning with using video-tutorials

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, eLearning is an essential part of teaching at universities and it is also applied increasingly in secondary schools. For teaching purposes, various learning management systems (LMSs) are usually used. These systems are often used rather as mere data storages of text documents and presentations that are not multimedia, interactive and do not take advantage of the potential of these LMSs. One of the possible ways of expanding and enriching teaching materials by multimedia and in some cases even the interactive tools will be presented in this paper. Video-tutorials are the tool that is currently easy creatable and very useful tool, but also often a disregarded one. The article will present best practices for the complete production of custom video-tutorials in the form of screen recording and sound, i.e. preparing, recording, editing, effects, and distribution. Subsequently, specific recommendations, experience and results from the practice of using such video-tutorials for teaching several courses focused on teaching of programming at different levels will be summarized.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "2999-3008"

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville, Spain

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku