ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10386626" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10386626 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985807:_____/18:00499757 RIV/00216208:11410/18:10386626
Výsledek na webu
<a href="https://journal.r-project.org/archive/2018-2/RJ-2018-2.pdf" target="_blank" >https://journal.r-project.org/archive/2018-2/RJ-2018-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32614/RJ-2018-074" target="_blank" >10.32614/RJ-2018-074</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests
Popis výsledku v původním jazyce
This work introduces ShinyItemAnalysis an R package and an online shiny application for psychometric analysis of educational tests and items. ShinyItemAnalysis covers a broad range of psychometric methods and offers data examples, model equations, parameter estimates, interpretation of results, together with a selected R code, and is therefore suitable for teaching psychometric concepts with R. Furthermore, the application aspires to be an easy-to-use tool for analysis of educational tests by allowing the users to upload and analyze their own data and to automatically generate analysis reports in PDF or HTML. We argue that psychometric analysis should be a routine part of test development in order to gather proofs of reliability and validity of the measurement, and we demonstrate how ShinyItemAnalysis may help enforce this goal.
Název v anglickém jazyce
ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests
Popis výsledku anglicky
This work introduces ShinyItemAnalysis an R package and an online shiny application for psychometric analysis of educational tests and items. ShinyItemAnalysis covers a broad range of psychometric methods and offers data examples, model equations, parameter estimates, interpretation of results, together with a selected R code, and is therefore suitable for teaching psychometric concepts with R. Furthermore, the application aspires to be an easy-to-use tool for analysis of educational tests by allowing the users to upload and analyze their own data and to automatically generate analysis reports in PDF or HTML. We argue that psychometric analysis should be a routine part of test development in order to gather proofs of reliability and validity of the measurement, and we demonstrate how ShinyItemAnalysis may help enforce this goal.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Odhad psychometrických vlastností jako součást vývoje přijímacích testů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
R Journal
ISSN
2073-4859
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
AT - Rakouská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
503-515
Kód UT WoS článku
000459346200034
EID výsledku v databázi Scopus
—