Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10386626" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10386626 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985807:_____/18:00499757 RIV/00216208:11410/18:10386626

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.r-project.org/archive/2018-2/RJ-2018-2.pdf" target="_blank" >https://journal.r-project.org/archive/2018-2/RJ-2018-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32614/RJ-2018-074" target="_blank" >10.32614/RJ-2018-074</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work introduces ShinyItemAnalysis an R package and an online shiny application for psychometric analysis of educational tests and items. ShinyItemAnalysis covers a broad range of psychometric methods and offers data examples, model equations, parameter estimates, interpretation of results, together with a selected R code, and is therefore suitable for teaching psychometric concepts with R. Furthermore, the application aspires to be an easy-to-use tool for analysis of educational tests by allowing the users to upload and analyze their own data and to automatically generate analysis reports in PDF or HTML. We argue that psychometric analysis should be a routine part of test development in order to gather proofs of reliability and validity of the measurement, and we demonstrate how ShinyItemAnalysis may help enforce this goal.

  • Název v anglickém jazyce

    ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests

  • Popis výsledku anglicky

    This work introduces ShinyItemAnalysis an R package and an online shiny application for psychometric analysis of educational tests and items. ShinyItemAnalysis covers a broad range of psychometric methods and offers data examples, model equations, parameter estimates, interpretation of results, together with a selected R code, and is therefore suitable for teaching psychometric concepts with R. Furthermore, the application aspires to be an easy-to-use tool for analysis of educational tests by allowing the users to upload and analyze their own data and to automatically generate analysis reports in PDF or HTML. We argue that psychometric analysis should be a routine part of test development in order to gather proofs of reliability and validity of the measurement, and we demonstrate how ShinyItemAnalysis may help enforce this goal.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Odhad psychometrických vlastností jako součást vývoje přijímacích testů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R Journal

  • ISSN

    2073-4859

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    503-515

  • Kód UT WoS článku

    000459346200034

  • EID výsledku v databázi Scopus