Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ShinyItemAnalysis: Analýza přijímacích a jiných znalostních či psychologických testů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00473668" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00473668 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/17:10366074

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/TF2017-9-129" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/TF2017-9-129</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/TF2017-9-129" target="_blank" >10.5817/TF2017-9-129</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ShinyItemAnalysis: Analýza přijímacích a jiných znalostních či psychologických testů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek představuje aplikaci ShinyItemAnalysis pro psychometrickou analýzu testů a jejich položek. ShinyItemAnalysis nabízí psychometrické modely v rámci grafického rozhraní pro volně šiřitelné statistické prostředí R a zpřístupňuje tak jeho funkcionalitu širší veřejnosti. Aplikace pokrývá širokou škálu psychometrických metod, od tradiční položkové analýzy až po složitější latentní modely, nabízí cvičné datové soubory, uvádí rovnice modelů, odhady parametrů a jejich interpretaci, jakož i vybraný zdrojový kód, a je tak vhodným nástrojem pro výuku psychometrických konceptů a jejich implementace v R. Aplikace však také nabízí možnost analýzy vlastních dat a generování reportů a aspiruje tak na to být jednoduchým nástrojem pro rutinní analýzu testů a jejich položek. Závěr článku ukazuje, že ShinyItemAnalysis je dostupným, flexibilním a uživatelsky příjemným nástrojem, který může pomoci tomu, aby se statistická analýza přijímacích i jiných znalostních či psychologických testů stala v praxi samozřejmou záležitostí.

  • Název v anglickém jazyce

    ShinyItemAnalysis: Analyzing Admission and other Educational and Psychological Tests

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we introduce ShinyItemAnalysis application for psychometric analysis of educational and psychological tests and their items. ShinyItemAnalysis provides graphical interface and web framework to open source statistical software R and thus opens up its functionality to wide audience. Application covers broad range of methods and offers data examples, model equations, parameter estimates, interpretation of results, together with selected R code, and is thus suitable for teaching psychometric concepts with R. The application also aspires to be a simple tool for routine analysis by allowing the users to upload and analyze their own data and by generating analysis report. We conclude by arguing that psychometric analysis should be a routine part of test development in order to gather proofs of reliability and validity of the measurement. With example of admission test to medical faculty, we demonstrate how ShinyItemAnalysis may provide a simple and free tool to routinely analyze tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Odhad psychometrických vlastností jako součást vývoje přijímacích testů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Testfórum

  • ISSN

    1805-9147

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    16-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus