ShinyItemAnalysis: Analýza přijímacích a jiných znalostních či psychologických testů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00473668" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00473668 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/17:10366074
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/TF2017-9-129" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/TF2017-9-129</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/TF2017-9-129" target="_blank" >10.5817/TF2017-9-129</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ShinyItemAnalysis: Analýza přijímacích a jiných znalostních či psychologických testů
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek představuje aplikaci ShinyItemAnalysis pro psychometrickou analýzu testů a jejich položek. ShinyItemAnalysis nabízí psychometrické modely v rámci grafického rozhraní pro volně šiřitelné statistické prostředí R a zpřístupňuje tak jeho funkcionalitu širší veřejnosti. Aplikace pokrývá širokou škálu psychometrických metod, od tradiční položkové analýzy až po složitější latentní modely, nabízí cvičné datové soubory, uvádí rovnice modelů, odhady parametrů a jejich interpretaci, jakož i vybraný zdrojový kód, a je tak vhodným nástrojem pro výuku psychometrických konceptů a jejich implementace v R. Aplikace však také nabízí možnost analýzy vlastních dat a generování reportů a aspiruje tak na to být jednoduchým nástrojem pro rutinní analýzu testů a jejich položek. Závěr článku ukazuje, že ShinyItemAnalysis je dostupným, flexibilním a uživatelsky příjemným nástrojem, který může pomoci tomu, aby se statistická analýza přijímacích i jiných znalostních či psychologických testů stala v praxi samozřejmou záležitostí.
Název v anglickém jazyce
ShinyItemAnalysis: Analyzing Admission and other Educational and Psychological Tests
Popis výsledku anglicky
In this paper we introduce ShinyItemAnalysis application for psychometric analysis of educational and psychological tests and their items. ShinyItemAnalysis provides graphical interface and web framework to open source statistical software R and thus opens up its functionality to wide audience. Application covers broad range of methods and offers data examples, model equations, parameter estimates, interpretation of results, together with selected R code, and is thus suitable for teaching psychometric concepts with R. The application also aspires to be a simple tool for routine analysis by allowing the users to upload and analyze their own data and by generating analysis report. We conclude by arguing that psychometric analysis should be a routine part of test development in order to gather proofs of reliability and validity of the measurement. With example of admission test to medical faculty, we demonstrate how ShinyItemAnalysis may provide a simple and free tool to routinely analyze tests.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Odhad psychometrických vlastností jako součást vývoje přijímacích testů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Testfórum
ISSN
1805-9147
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
16-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—