Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ShinyItemAnalysis for Psychometric Training and Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F18%3A00492639" target="_blank" >RIV/67985807:_____/18:00492639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ShinyItemAnalysis for Psychometric Training and Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: IMPS 2018: Abstracts Book - Posters. New York City: Columbia University, 2018. [IMPS 2018: International Meeting of Psychometric Society. 09.07.2018-13.07.2018, New York City]. GRANT CEP: GA ČR GJ15-15856Y. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286087 ABSTRAKT: ShinyItemAnalysis, R package and online application (Martinková, Drabinová, et al., 2017), has been developed for teaching psychometric concepts, presenting psychometric research and to foster use of psychometric methods in educational test development. In this work we present useful features of ShinyItemAnalysis such as presence of real and simulated data examples, model equations, interactive plots, parameter estimates, interpretation of results, selected R code, or automatic report generation. Further, we describe how ShinyItemAnalysis helps to promote psychometric research in classical test theory (Martinková, Štěpánek et al., 2017) or in detection of differential item functioning (DIF) by providing real and simulated examples showing that DIF occurs independently of difference in total scores (Martinková, Drabinová, Liaw, et al., 2017) and by providing newly developed DIF detection methods (Drabinová & Martinková, 2017). Finally, with an example of admission test to medical school, we show how ShinyItemAnalysis may provide a free and user friendly tool to routinely analyze tests and to foster use of psychometric methods in educational test development.

  • Název v anglickém jazyce

    ShinyItemAnalysis for Psychometric Training and Research

  • Popis výsledku anglicky

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: IMPS 2018: Abstracts Book - Posters. New York City: Columbia University, 2018. [IMPS 2018: International Meeting of Psychometric Society. 09.07.2018-13.07.2018, New York City]. GRANT CEP: GA ČR GJ15-15856Y. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286087 ABSTRAKT: ShinyItemAnalysis, R package and online application (Martinková, Drabinová, et al., 2017), has been developed for teaching psychometric concepts, presenting psychometric research and to foster use of psychometric methods in educational test development. In this work we present useful features of ShinyItemAnalysis such as presence of real and simulated data examples, model equations, interactive plots, parameter estimates, interpretation of results, selected R code, or automatic report generation. Further, we describe how ShinyItemAnalysis helps to promote psychometric research in classical test theory (Martinková, Štěpánek et al., 2017) or in detection of differential item functioning (DIF) by providing real and simulated examples showing that DIF occurs independently of difference in total scores (Martinková, Drabinová, Liaw, et al., 2017) and by providing newly developed DIF detection methods (Drabinová & Martinková, 2017). Finally, with an example of admission test to medical school, we show how ShinyItemAnalysis may provide a free and user friendly tool to routinely analyze tests and to foster use of psychometric methods in educational test development.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Odhad psychometrických vlastností jako součást vývoje přijímacích testů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů