Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Controlling the Charging of Electric Vehicles with Neural Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10388389" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10388389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8489027" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8489027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IJCNN.2018.8489027" target="_blank" >10.1109/IJCNN.2018.8489027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Controlling the Charging of Electric Vehicles with Neural Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose and evaluate controllers for the coordination of the charging of electric vehicles. The controllers are based on neural networks and are completely de-centralized, in the sense that the charging current is completely decided by the controller itself. One of the versions of the controllers does not require any outside communication at all. We test controllers based on two different architectures of neural networks-the feed-forward networks and the echo state networks. The networks are optimized by either an evolutionary algorithm (CMA-ES) or by a gradient-based method. The results of the different architectures and the different optimization algorithms are compared in a realistic scenario. We show that the controllers are able to charge the cars while keeping the peak consumptions almost the same as when no charging is performed. Moreover, the controllers fill the valleys of the consumption thus reducing the difference between the maximum and minimum consumption in the grid.

  • Název v anglickém jazyce

    Controlling the Charging of Electric Vehicles with Neural Networks

  • Popis výsledku anglicky

    We propose and evaluate controllers for the coordination of the charging of electric vehicles. The controllers are based on neural networks and are completely de-centralized, in the sense that the charging current is completely decided by the controller itself. One of the versions of the controllers does not require any outside communication at all. We test controllers based on two different architectures of neural networks-the feed-forward networks and the echo state networks. The networks are optimized by either an evolutionary algorithm (CMA-ES) or by a gradient-based method. The results of the different architectures and the different optimization algorithms are compared in a realistic scenario. We show that the controllers are able to charge the cars while keeping the peak consumptions almost the same as when no charging is performed. Moreover, the controllers fill the valleys of the consumption thus reducing the difference between the maximum and minimum consumption in the grid.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ17-10090Y" target="_blank" >GJ17-10090Y: Optimalizace sítí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN)

  • ISBN

    978-1-5090-6014-6

  • ISSN

    2161-4407

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Rio de Janeiro, Brazílie

  • Datum konání akce

    8. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku