Magnets and magnetic field around them: what can we learn from simple experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10395990" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10395990 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LBU8WcrNUq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LBU8WcrNUq</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1286/1/012005" target="_blank" >10.1088/1742-6596/1286/1/012005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Magnets and magnetic field around them: what can we learn from simple experiments
Popis výsledku v původním jazyce
Small neodymium magnets are useful tools enabling us to do a lot of experiments usable in physics teaching and learning. Simple experiments with these magnets can be done quickly and at minimal costs. However, such experiments are usually used to demonstrate or investigate just qualitative features of magnetic field. In the workshop, the participants went from very simple qualitative observations to experiments that, being still simple and low-cost, enable to measure the force between magnets and even to estimate value of magnetic field B inside magnets and around them. The workshop was led in an inquiry-based style and offered a teaching-learning sequence that teachers can adapt for various levels of schools.
Název v anglickém jazyce
Magnets and magnetic field around them: what can we learn from simple experiments
Popis výsledku anglicky
Small neodymium magnets are useful tools enabling us to do a lot of experiments usable in physics teaching and learning. Simple experiments with these magnets can be done quickly and at minimal costs. However, such experiments are usually used to demonstrate or investigate just qualitative features of magnetic field. In the workshop, the participants went from very simple qualitative observations to experiments that, being still simple and low-cost, enable to measure the force between magnets and even to estimate value of magnetic field B inside magnets and around them. The workshop was led in an inquiry-based style and offered a teaching-learning sequence that teachers can adapt for various levels of schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Physics: Conference Series [online]
ISSN
1742-6596
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
1286
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
012005
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85072229915