Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10397112" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10397112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula. Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory. Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.
Název v anglickém jazyce
Research and Development of Physics Curriculum : First Outcomes from Interviews with Physicists
Popis výsledku anglicky
This contribution is a summary of the research which is focused on a development of a new physics curriculum for the secondary schools. The two years long literature research in the international databases Web of Science and Scopus revealed the absence of publications which transparently declare methods of physics curriculum development. Because of this the work group at Department of Physics Education, Faculty of Mathematics and Physics, Charles University, is working on a transparent methodology of curriculum development. Main characteristic of the created methodology is qualitative research through interviews with physicists. The findings are going to be obtained through grounded theory methodology. First interviews are already done so we can present first outcomes. The obtained interview finding are going to be revised by a questionnaire survey among other players relevant to the physics curriculum for secondary schools.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů