Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10397112" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10397112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula. Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory. Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Research and Development of Physics Curriculum : First Outcomes from Interviews with Physicists

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is a summary of the research which is focused on a development of a new physics curriculum for the secondary schools. The two years long literature research in the international databases Web of Science and Scopus revealed the absence of publications which transparently declare methods of physics curriculum development. Because of this the work group at Department of Physics Education, Faculty of Mathematics and Physics, Charles University, is working on a transparent methodology of curriculum development. Main characteristic of the created methodology is qualitative research through interviews with physicists. The findings are going to be obtained through grounded theory methodology. First interviews are already done so we can present first outcomes. The obtained interview finding are going to be revised by a questionnaire survey among other players relevant to the physics curriculum for secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů