Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodology of Curriculum Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10397139" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10397139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodology of Curriculum Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with physics curriculum for secondary school. We present the results of a literature review focused on the methodology of physics curriculum development and the results of our preparatory phase of a qualitative research which will aim for development of a new physics curriculum. The literature review has shown that the methodology of curriculum development is in effect missing and if we would like to create a new physics curriculum, we must create our own transparent methodology. We have decided for a qualitative research approach and we would like to interview persons which are relevant for physics curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of Curriculum Development

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with physics curriculum for secondary school. We present the results of a literature review focused on the methodology of physics curriculum development and the results of our preparatory phase of a qualitative research which will aim for development of a new physics curriculum. The literature review has shown that the methodology of curriculum development is in effect missing and if we would like to create a new physics curriculum, we must create our own transparent methodology. We have decided for a qualitative research approach and we would like to interview persons which are relevant for physics curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů