Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUNI System for the Building Educational Applications 2019 Shared Task: Grammatical Error Correction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10405589" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10405589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.aclweb.org/anthology/W19-4419/" target="_blank" >https://www.aclweb.org/anthology/W19-4419/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUNI System for the Building Educational Applications 2019 Shared Task: Grammatical Error Correction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we describe our systems submitted to the Building Educational Applications (BEA) 2019 Shared Task (Bryant et al., 2019). We participated in all three tracks. Our models are NMT systems based on the Transformer model, which we improve by incorporating several enhancements: applying dropout to whole source and target words, weighting target subwords, averaging model checkpoints, and using the trained model iteratively for correcting the intermediate translations. The system in the Restricted Track is trained on the provided corpora with oversampled &quot;cleaner&quot; sentences and reaches 59.39 F0.5 score on the test set. The system in the Low-Resource Track is trained from Wikipedia revision histories and reaches 44.13 F0.5 score. Finally, we finetune the system from the Low-Resource Track on restricted data and achieve 64.55 F0.5 score, placing third in the Unrestricted Track.

  • Název v anglickém jazyce

    CUNI System for the Building Educational Applications 2019 Shared Task: Grammatical Error Correction

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we describe our systems submitted to the Building Educational Applications (BEA) 2019 Shared Task (Bryant et al., 2019). We participated in all three tracks. Our models are NMT systems based on the Transformer model, which we improve by incorporating several enhancements: applying dropout to whole source and target words, weighting target subwords, averaging model checkpoints, and using the trained model iteratively for correcting the intermediate translations. The system in the Restricted Track is trained on the provided corpora with oversampled &quot;cleaner&quot; sentences and reaches 59.39 F0.5 score on the test set. The system in the Low-Resource Track is trained from Wikipedia revision histories and reaches 44.13 F0.5 score. Finally, we finetune the system from the Low-Resource Track on restricted data and achieve 64.55 F0.5 score, placing third in the Unrestricted Track.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fourteenth Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications

  • ISBN

    978-1-950737-34-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    183-190

  • Název nakladatele

    Association for Computational Linguistics

  • Místo vydání

    Stroudsburg, PA, USA

  • Místo konání akce

    Firenze, Italy

  • Datum konání akce

    2. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku