Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual E-Commerce Values Filtering Framework with Spatial Database metric

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10416983" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10416983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=N_4CwJlgGT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=N_4CwJlgGT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2298/CSIS200115030K" target="_blank" >10.2298/CSIS200115030K</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual E-Commerce Values Filtering Framework with Spatial Database metric

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our customer preference model is based on aggregation of partly linear relaxations of value filters often used in e-commerce applications. Relaxation is motivated by the Analytic Hierarchy Processing method and combining fuzzy information in web accessible databases. In low dimensions our method is well suited also for data visualization. The process of translating models (user behavior) to programs (learned recommendation) is formalized by Challenge-Response Framework ChRF. ChRF resembles remote process call and reduction in combinatorial search problems. In our case, the model is automatically translated to a program using spatial database features. This enables us to define new metrics with visual motivation. We extend the conference paper with inductive ChRF, new representation of user and an additional method and metric. We provide experiments with synthetic data (items) and users.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual E-Commerce Values Filtering Framework with Spatial Database metric

  • Popis výsledku anglicky

    Our customer preference model is based on aggregation of partly linear relaxations of value filters often used in e-commerce applications. Relaxation is motivated by the Analytic Hierarchy Processing method and combining fuzzy information in web accessible databases. In low dimensions our method is well suited also for data visualization. The process of translating models (user behavior) to programs (learned recommendation) is formalized by Challenge-Response Framework ChRF. ChRF resembles remote process call and reduction in combinatorial search problems. In our case, the model is automatically translated to a program using spatial database features. This enables us to define new metrics with visual motivation. We extend the conference paper with inductive ChRF, new representation of user and an additional method and metric. We provide experiments with synthetic data (items) and users.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Science and Information Systems

  • ISSN

    1820-0214

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    983-1006

  • Kód UT WoS článku

    000580043200018

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85093096389