Visual E-Commerce Values Filtering Framework with Spatial Database metric
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10416983" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10416983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=N_4CwJlgGT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=N_4CwJlgGT</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2298/CSIS200115030K" target="_blank" >10.2298/CSIS200115030K</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual E-Commerce Values Filtering Framework with Spatial Database metric
Popis výsledku v původním jazyce
Our customer preference model is based on aggregation of partly linear relaxations of value filters often used in e-commerce applications. Relaxation is motivated by the Analytic Hierarchy Processing method and combining fuzzy information in web accessible databases. In low dimensions our method is well suited also for data visualization. The process of translating models (user behavior) to programs (learned recommendation) is formalized by Challenge-Response Framework ChRF. ChRF resembles remote process call and reduction in combinatorial search problems. In our case, the model is automatically translated to a program using spatial database features. This enables us to define new metrics with visual motivation. We extend the conference paper with inductive ChRF, new representation of user and an additional method and metric. We provide experiments with synthetic data (items) and users.
Název v anglickém jazyce
Visual E-Commerce Values Filtering Framework with Spatial Database metric
Popis výsledku anglicky
Our customer preference model is based on aggregation of partly linear relaxations of value filters often used in e-commerce applications. Relaxation is motivated by the Analytic Hierarchy Processing method and combining fuzzy information in web accessible databases. In low dimensions our method is well suited also for data visualization. The process of translating models (user behavior) to programs (learned recommendation) is formalized by Challenge-Response Framework ChRF. ChRF resembles remote process call and reduction in combinatorial search problems. In our case, the model is automatically translated to a program using spatial database features. This enables us to define new metrics with visual motivation. We extend the conference paper with inductive ChRF, new representation of user and an additional method and metric. We provide experiments with synthetic data (items) and users.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Science and Information Systems
ISSN
1820-0214
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
983-1006
Kód UT WoS článku
000580043200018
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85093096389