Developing the Categorical System of Behaviour for Student-Lecturer Interaction during Physics Demonstrations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10420218" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10420218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf" target="_blank" >https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing the Categorical System of Behaviour for Student-Lecturer Interaction during Physics Demonstrations
Popis výsledku v původním jazyce
At the authors' workplace, physics lecture demonstrations (DEMOs) have been performed for secondary school students on weekly basis for more than 30 years. Seven different physics topics are currently offered. These topics are perceived relatively differently by students. The aim of the paper is to present a categorical system created within a video study aimed at searching for parameters that determine the positive perception of DEMOs by students. The categorical system is focused on the interaction between the performer and the audience.
Název v anglickém jazyce
Developing the Categorical System of Behaviour for Student-Lecturer Interaction during Physics Demonstrations
Popis výsledku anglicky
At the authors' workplace, physics lecture demonstrations (DEMOs) have been performed for secondary school students on weekly basis for more than 30 years. Seven different physics topics are currently offered. These topics are perceived relatively differently by students. The aim of the paper is to present a categorical system created within a video study aimed at searching for parameters that determine the positive perception of DEMOs by students. The categorical system is focused on the interaction between the performer and the audience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th Conference of Czech and Slovak Physicists: Proceedings
ISBN
978-80-89855-13-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
95-96
Název nakladatele
Equilibria, s.r.o.
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—