Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring of Rail Surface Damage via Magnetic Measurements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423723" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZWdXCF1TEY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZWdXCF1TEY</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12693/APhysPolA.137.644" target="_blank" >10.12693/APhysPolA.137.644</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monitoring of Rail Surface Damage via Magnetic Measurements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports about magnetic non-destructive evaluation of the rail surface exposed to long-time cyclic plastic deformation. Long-term severe plastic deformation and superimposing friction heating initiate pearlite matrix defragmentation and the corresponding refinement of magnetic domain structure. This paper discusses potential of the Barkhausen noise as well as tangential magnetic field techniques for such purpose. The paper analyses correlation between the thickness of the near surface white layer and magnetic parameters. This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via non-destructive magnetic techniques.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of Rail Surface Damage via Magnetic Measurements

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports about magnetic non-destructive evaluation of the rail surface exposed to long-time cyclic plastic deformation. Long-term severe plastic deformation and superimposing friction heating initiate pearlite matrix defragmentation and the corresponding refinement of magnetic domain structure. This paper discusses potential of the Barkhausen noise as well as tangential magnetic field techniques for such purpose. The paper analyses correlation between the thickness of the near surface white layer and magnetic parameters. This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via non-destructive magnetic techniques.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10302 - Condensed matter physics (including formerly solid state physics, supercond.)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Physica Polonica A

  • ISSN

    0587-4246

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    137

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    644-646

  • Kód UT WoS článku

    000558676100020

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090132549