Monitoring of Rail Surface Damage via Magnetic Measurements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423723" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZWdXCF1TEY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZWdXCF1TEY</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.12693/APhysPolA.137.644" target="_blank" >10.12693/APhysPolA.137.644</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Monitoring of Rail Surface Damage via Magnetic Measurements
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports about magnetic non-destructive evaluation of the rail surface exposed to long-time cyclic plastic deformation. Long-term severe plastic deformation and superimposing friction heating initiate pearlite matrix defragmentation and the corresponding refinement of magnetic domain structure. This paper discusses potential of the Barkhausen noise as well as tangential magnetic field techniques for such purpose. The paper analyses correlation between the thickness of the near surface white layer and magnetic parameters. This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via non-destructive magnetic techniques.
Název v anglickém jazyce
Monitoring of Rail Surface Damage via Magnetic Measurements
Popis výsledku anglicky
This paper reports about magnetic non-destructive evaluation of the rail surface exposed to long-time cyclic plastic deformation. Long-term severe plastic deformation and superimposing friction heating initiate pearlite matrix defragmentation and the corresponding refinement of magnetic domain structure. This paper discusses potential of the Barkhausen noise as well as tangential magnetic field techniques for such purpose. The paper analyses correlation between the thickness of the near surface white layer and magnetic parameters. This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via non-destructive magnetic techniques.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10302 - Condensed matter physics (including formerly solid state physics, supercond.)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Physica Polonica A
ISSN
0587-4246
e-ISSN
—
Svazek periodika
137
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
644-646
Kód UT WoS článku
000558676100020
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090132549