Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing of Pre-Service Mathematics Teachers'Spatial Abilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10433211" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10433211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing of Pre-Service Mathematics Teachers'Spatial Abilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of testing the spatial abilities of pre-service teachers, with the aim of identifying geometric task difficulty, and providing them with adequate training in geometry classes. Pre-service mathematics secondary school teachers were given an online test with geometric tasks in the plane and in the three-dimensional space. Our aim was to measure their performance in spatial orientation and spatial visualization geometric tasks. The primary research questions were in which types of geometric tasks students were more successful and what their opinion was regarding the difficulty of the selected tasks. We found out that students&apos; success rate in spatial orientation and spatial visualization tasks was similar. Furthermore, students were more successful in the spatial geometric tasks than in the planar tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of Pre-Service Mathematics Teachers'Spatial Abilities

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of testing the spatial abilities of pre-service teachers, with the aim of identifying geometric task difficulty, and providing them with adequate training in geometry classes. Pre-service mathematics secondary school teachers were given an online test with geometric tasks in the plane and in the three-dimensional space. Our aim was to measure their performance in spatial orientation and spatial visualization geometric tasks. The primary research questions were in which types of geometric tasks students were more successful and what their opinion was regarding the difficulty of the selected tasks. We found out that students&apos; success rate in spatial orientation and spatial visualization tasks was similar. Furthermore, students were more successful in the spatial geometric tasks than in the planar tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2021)

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    141-147

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku