Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134144" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.linged.2023.101186" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.linged.2023.101186</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2023.101186" target="_blank" >10.1016/j.linged.2023.101186</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on how the correction practices of pre-service teachers change over a one-year period. This multimodal, longitudinal conversation analytic study is based on recordings of 22 EFL (English as a foreign language) classes taught by two pre-service teachers in lower secondary schools during their initial and final school placements. Several changes in the correction practices were observed in the final school placements: the pre-service teachers (1) used teacher-initiated student self-correction more frequently, (2) displayed no verbal orientation and less visual orientation to the teaching material, and (3) engaged more in clueing and pointing at inscriptions on the board. These findings document a shift from a rather mechanistic orientation to the teaching materials during the initial school placement to an orientation to the underlying structures and knowledge, and thus student understanding, during their final school placements.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on how the correction practices of pre-service teachers change over a one-year period. This multimodal, longitudinal conversation analytic study is based on recordings of 22 EFL (English as a foreign language) classes taught by two pre-service teachers in lower secondary schools during their initial and final school placements. Several changes in the correction practices were observed in the final school placements: the pre-service teachers (1) used teacher-initiated student self-correction more frequently, (2) displayed no verbal orientation and less visual orientation to the teaching material, and (3) engaged more in clueing and pointing at inscriptions on the board. These findings document a shift from a rather mechanistic orientation to the teaching materials during the initial school placement to an orientation to the underlying structures and knowledge, and thus student understanding, during their final school placements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06763S" target="_blank" >GA19-06763S: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LINGUISTICS AND EDUCATION

  • ISSN

    0898-5898

  • e-ISSN

    1873-1864

  • Svazek periodika

    76

  • Číslo periodika v rámci svazku

    article ID 101186

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    001020605600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161650118