Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010637" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010637 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek zachycuje proměnu vztahu učitelů dějepisu k badatelsky orientované výuce.5 učitelů a učitelek testovalo badatelsky orientovanou učebnici jeden školní rok. Postoje učitelů se pohybovaly od nekritického nadšení na začátku školního roku až po opatrné přijetí konceptu na jeho konci. V průběhu roku vzrostly jejich metodické kompetence a změnily se jejich epistemická přesvědčení. Článek zachycuje některé problémy spojené s implementací tohoto konceptu do výuky.
Název v anglickém jazyce
History teachers and research instruction on the example of testing a history textbook for the 9th grade of primary school
Popis výsledku anglicky
The article is a probe into the transformation of teachers’ attitudes towards research-oriented teaching. Five teachers tested a research-oriented textbook during one school year. Their approach to teaching gradually changed during the testing, from the initial uncritical enthusiasm to a more reserved, more critical attitude. Their methodological competencies also transformed (grew) complementary to the change of their epistemic beliefs. The article captures some problems associated with the implementation of research-oriented teaching in school practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historie - Otázky - Problémy
ISSN
2336-6672
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2/2021
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
97-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—