Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010637" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010637 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek zachycuje proměnu vztahu učitelů dějepisu k badatelsky orientované výuce.5 učitelů a učitelek testovalo badatelsky orientovanou učebnici jeden školní rok. Postoje učitelů se pohybovaly od nekritického nadšení na začátku školního roku až po opatrné přijetí konceptu na jeho konci. V průběhu roku vzrostly jejich metodické kompetence a změnily se jejich epistemická přesvědčení. Článek zachycuje některé problémy spojené s implementací tohoto konceptu do výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    History teachers and research instruction on the example of testing a history textbook for the 9th grade of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The article is a probe into the transformation of teachers’ attitudes towards research-oriented teaching. Five teachers tested a research-oriented textbook during one school year. Their approach to teaching gradually changed during the testing, from the initial uncritical enthusiasm to a more reserved, more critical attitude. Their methodological competencies also transformed (grew) complementary to the change of their epistemic beliefs. The article captures some problems associated with the implementation of research-oriented teaching in school practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie - Otázky - Problémy

  • ISSN

    2336-6672

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2021

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    97-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus