Implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F16%3A43909632" target="_blank" >RIV/62156489:43670/16:43909632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1602/lifele2016060255.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1602/lifele2016060255.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu, který jako celek sledoval proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad biofilní orientace vzdělávání. Je výzkumně doloženo, že postoje učitelů k danému tématu ovlivňují výuku žáků. Předkládaná studie mapuje implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě. Po teoretickém ukotvení proenvironmentálních postojů v souvislosti s biofilní orientací vzdělávání, seznámení s realizovanými výzkumy v České republice i v zahraničí jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření. V empirické studii mapující implicitní postoje 201 učitelů k přírodě byla využita projektivní metoda, technika nedokončených vět. Zvolená technika umožňuje poznat vnitřní, nepřímé, spontánní a nekontrolované postoje učitelů středních odborných škol k přírodě. Na základě provedené analýzy dokládáme, že implicitní postoje učitelů zkoumaných středních odborných škol nejsou proenvironmentální, ale spíše antropocentrické.
Název v anglickém jazyce
Implicit Attitudes of Upper Secondary Vocational School Teachers to Nature
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to present selected results of the research which as a whole examined pro-environmental attitudes of secondary vocational school teachers as a precondition of biophileteaching orientation. By previous research it was established that teachers' attitude towards this topic influences their teaching strategies. Presented study examines implicit attitudes of secondary vocational school teachers towards the nature. The results of the study are presented after presenting theoretical background dealing with the pro-environmental attitudes in the context of biophile teaching orientation and brief overview of research conducted in the Czech Republic and abroad. Empirical part of this study examines implicit attitudes of teachers towards the nature using projective method, specifically the sentence completion test. The chosen method allowed to identify inner, indirect, spontaneous and uncontrolled attitudes of secondary vocational school teachers towards the nature. Based on the analysis we conclude that implicit attitudes of teachers from chosen secondary vocational school are not pro-environmental but rather anthropocentric.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
55-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—