Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Awareness and Implementation of Environmental Education in Teachers of Secondary Vocational Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F18%3A76513" target="_blank" >RIV/60460709:41600/18:76513 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2018.007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2018.007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2018.007" target="_blank" >10.22616/REEP.2018.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Awareness and Implementation of Environmental Education in Teachers of Secondary Vocational Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Environmental education has its own specific significance at secondary vocational schools if it is directed to the future professional orientation of graduates. For the graduates of vocational schools with a focus on agriculture, forestry and related fields, the rate of professional responsibility towards the environment is high. General framework of environmental issues of vocational education is declared in so called Framework Educational Programme by the contents of the crosscurricular theme The Human Being and the Environment. The aim of the paper is to evaluate teachers awareness and the implementation of the environmental education programme at their schools and to specify competencies for areas of implementation of environmental education at vocational schools with a focus on agriculture, forestry and related fields of study. The target group consisted of teachers who were completing their qualification as a part of complementary pedagogical studies to become teachers at secondary vocational s

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Awareness and Implementation of Environmental Education in Teachers of Secondary Vocational Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Environmental education has its own specific significance at secondary vocational schools if it is directed to the future professional orientation of graduates. For the graduates of vocational schools with a focus on agriculture, forestry and related fields, the rate of professional responsibility towards the environment is high. General framework of environmental issues of vocational education is declared in so called Framework Educational Programme by the contents of the crosscurricular theme The Human Being and the Environment. The aim of the paper is to evaluate teachers awareness and the implementation of the environmental education programme at their schools and to specify competencies for areas of implementation of environmental education at vocational schools with a focus on agriculture, forestry and related fields of study. The target group consisted of teachers who were completing their qualification as a part of complementary pedagogical studies to become teachers at secondary vocational s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Scientific Conference: Rural Environment - Education - Personality (REEP).

  • ISBN

    978-9984-48-285-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    66-73

  • Název nakladatele

    Latvia University of Life Sciences and Technologies, Faculty of Engineering, Institute of Education and Home Economics, Latvia

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    11. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000471007300007