Environmentální výchova v přípravě učitelů odborných předmětů.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41620%2F02%3A00004987" target="_blank" >RIV/60460709:41620/02:00004987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální výchova v přípravě učitelů odborných předmětů.
Popis výsledku v původním jazyce
Na středních zemědělských a lesnických školách má environmentální výchova prioritní postavení a měla by být součástí všech vyučovaných odborných předmětů. Optimálně by měla prolínat i předměty všeobecného základu, protože jedním z prvořadých úkolů školyje výchova pozitivního a odpovědného vztahu odborníka k životnímu prostředí. Společným cílem ve všech vyučovacích předmětech na středních školách je poznání přírody a jejích zákonitostí ve spojení s produkční činností člověka, výchova odpovědného a uvědomělého postoje k životnímu prostředí, což se stává předpokladem šetrného ekologického chování vzhledem k životnímu prostředí. Na Katedře pedagogiky ČZU v Praze je environmentální výchova zahrnuta do učebního plánu přípravy učitelů odborných předmětů prostřední zemědělské a lesnické školy. Předmět navazuje na ekologické znalosti absolventů fakult ČZU - adeptů učitelství. Cílem předmětu je především výchova didaktické dovednosti praktické aplikace ekologických poznatků do obsahu odborného
Název v anglickém jazyce
Environmental education in the training of teachers of vocational subjects vironmentální výchova v přípravě učitelů odborných předmětů.
Popis výsledku anglicky
Environmental education has a priority position at secondary agricultural and forestry schools and should be an integral part of all vocational subjects. Ideally, it should penetrate also the general educational subjects as one of the priority tasks of the school is instilling of a positive and responsible attitude of specialists to the environment. The common objective of all subjects taught at secondary schools is the knowledge of the nature and its laws in relation to the production human activity which constitutes the basis of a considerate ecological attitude to the environment. At the Department of education of the Czech University of Agriculture (CUA) the environmental education has been included in the curriculum of the training of teachers forsecondary agricultural and forestry schools. The subject is based on the environmental knowledge of the graduates of the faculties of CUA- candidates for teachers. The aim of the subject consists mainly in the development of skills for t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník - semináře Role katedry pedagogiky v rozvoji zemědělského vzdělávání a výzkumu
ISBN
80-213-0960-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
144
Strana od-do
31-36
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita, katedra pedagogiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Katedra pedagogiky České zemědělské univerzity v
Datum konání akce
26. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—