Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentální výchova v přípravě učitelů odborných předmětů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41620%2F02%3A00004987" target="_blank" >RIV/60460709:41620/02:00004987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentální výchova v přípravě učitelů odborných předmětů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na středních zemědělských a lesnických školách má environmentální výchova prioritní postavení a měla by být součástí všech vyučovaných odborných předmětů. Optimálně by měla prolínat i předměty všeobecného základu, protože jedním z prvořadých úkolů školyje výchova pozitivního a odpovědného vztahu odborníka k životnímu prostředí. Společným cílem ve všech vyučovacích předmětech na středních školách je poznání přírody a jejích zákonitostí ve spojení s produkční činností člověka, výchova odpovědného a uvědomělého postoje k životnímu prostředí, což se stává předpokladem šetrného ekologického chování vzhledem k životnímu prostředí. Na Katedře pedagogiky ČZU v Praze je environmentální výchova zahrnuta do učebního plánu přípravy učitelů odborných předmětů prostřední zemědělské a lesnické školy. Předmět navazuje na ekologické znalosti absolventů fakult ČZU - adeptů učitelství. Cílem předmětu je především výchova didaktické dovednosti praktické aplikace ekologických poznatků do obsahu odborného

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental education in the training of teachers of vocational subjects vironmentální výchova v přípravě učitelů odborných předmětů.

  • Popis výsledku anglicky

    Environmental education has a priority position at secondary agricultural and forestry schools and should be an integral part of all vocational subjects. Ideally, it should penetrate also the general educational subjects as one of the priority tasks of the school is instilling of a positive and responsible attitude of specialists to the environment. The common objective of all subjects taught at secondary schools is the knowledge of the nature and its laws in relation to the production human activity which constitutes the basis of a considerate ecological attitude to the environment. At the Department of education of the Czech University of Agriculture (CUA) the environmental education has been included in the curriculum of the training of teachers forsecondary agricultural and forestry schools. The subject is based on the environmental knowledge of the graduates of the faculties of CUA- candidates for teachers. The aim of the subject consists mainly in the development of skills for t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník - semináře Role katedry pedagogiky v rozvoji zemědělského vzdělávání a výzkumu

  • ISBN

    80-213-0960-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    144

  • Strana od-do

    31-36

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita, katedra pedagogiky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Katedra pedagogiky České zemědělské univerzity v

  • Datum konání akce

    26. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku