Připravenost absolventů různých středních škol ke studiu na ČZU v Praze.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41620%2F02%3A00004989" target="_blank" >RIV/60460709:41620/02:00004989 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Připravenost absolventů různých středních škol ke studiu na ČZU v Praze.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek uvádí výsledky výzkumného šetření zjišťujícího úroveň středoškolských znalostí studentů ČZU v Praze (dále ČZU), které získali absolvováním různých typů středních škol. Nároky prvních dvou let vysokoškolského studia ukázaly u 511 respondentů nestejnoměrnou připravenost absolventů různých středních škol jak v předmětech všeobecného vědního základu, tak v předmětech odborné přípravy. Obtížnějšími předměty v prvních dvou letech studia na ČZU byly předměty společného vědního základu. Problematickoubyla v tomto období studia hlavně matematika. Studijní obtíže měli respondenti také v předmětech odborné přípravy (ekonomických, technických, v předmětech zaměřených na rostlinnou a živočišnou produkci). Vědomostmi nejlépe vybaven pro vysokoškolské studium byl podsoubor absolventů gymnázií. Absolventi středních zemědělských škol a středních lesnických škol měli dobrý poznatkový a dovednostní základ pro vysokoškolské předměty odborné přípravy v rámci zaměření svého studijního oboru. Důvo
Název v anglickém jazyce
Readiness of students from different types of secondary schools for the study at CUA in Prague
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of a research focused on the standard of knowledge of CUA in Prague students which they have acquired at different types of secondary schools. The demands in the course of the first two years of university study proved in511 respondents of students who completed different secondary schools an uneven readiness as concerns the general educational subjects as well as vocational subjects. More difficult in the first two years of the study at CUA were general educational su bjects. Highly problematic in this period of the study was mainly mathematics. Study difficulties were encountered by the respondents also in vocational subjects (economic, technical subjects and in the subjects focused on the plant and livestock production). Best furnished with knowledge from the viewpoint of university study was the subgroup of students who attended secondary grammar schools. Students of secondary agricultural and forestry schools had a good knowledge and skill basis fo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník - semináře Role katedry pedagogiky v rozvoji zemědělského vzdělávání a výzkumu
ISBN
80-213-0960-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
144
Strana od-do
65-74
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita, katedra pedagogiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Katedra pedagogiky České zemědělské univerzity v
Datum konání akce
26. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—