Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transferable Competencies of Students in Technical Fields at a Secondary Vocational School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F17%3A73776" target="_blank" >RIV/60460709:41600/17:73776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transferable Competencies of Students in Technical Fields at a Secondary Vocational School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents an exploratory survey focused on 8 transferable competencies in vocational education in students at secondary vocational schools and on their interest in studying at a university. The paper aims to: (1) find out a comprehensive order of transferable competencies among students of secondary vocational schools based on evaluation of subjective degree of acquirement of transferable competencies by the students, (2) find out whether students of secondary vocational schools are interested in their further studies in technical fields at a university. It was concluded that the students have acquired the following competencies to the greatest degree: Communication in the mother tongue, Sense of responsibility, Work with digital technologies, Teamwork. Another conclusion is that almost a half of the respondents (43 %) would like to continue studying at a university, namely mostly in the same or related field of study of their technical specialization.

  • Název v anglickém jazyce

    Transferable Competencies of Students in Technical Fields at a Secondary Vocational School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents an exploratory survey focused on 8 transferable competencies in vocational education in students at secondary vocational schools and on their interest in studying at a university. The paper aims to: (1) find out a comprehensive order of transferable competencies among students of secondary vocational schools based on evaluation of subjective degree of acquirement of transferable competencies by the students, (2) find out whether students of secondary vocational schools are interested in their further studies in technical fields at a university. It was concluded that the students have acquired the following competencies to the greatest degree: Communication in the mother tongue, Sense of responsibility, Work with digital technologies, Teamwork. Another conclusion is that almost a half of the respondents (43 %) would like to continue studying at a university, namely mostly in the same or related field of study of their technical specialization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings of the 9th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3256-3262

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000491356003049