Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the curriculum of secondary technical education based on the reflection of ict competencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202DD3" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202DD3 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books?id=XStQEAAAQBAJ&pg=PA289&lpg=PA289&dq=10.34190/eel.21.070&source=bl&ots=FVCuU7nkrW&sig=ACfU3U0fN5JZ8pSznMtQ3a9BhbowTp4wzQ&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwj5x5OioJb2AhUkS_EDHeFdDWkQ6AF6BAgCEAM#v=onepage&q=10.34190%2Feel.21.070&f=false" target="_blank" >https://books.google.cz/books?id=XStQEAAAQBAJ&pg=PA289&lpg=PA289&dq=10.34190/eel.21.070&source=bl&ots=FVCuU7nkrW&sig=ACfU3U0fN5JZ8pSznMtQ3a9BhbowTp4wzQ&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwj5x5OioJb2AhUkS_EDHeFdDWkQ6AF6BAgCEAM#v=onepage&q=10.34190%2Feel.21.070&f=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34190/eel.21.070" target="_blank" >10.34190/eel.21.070</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the curriculum of secondary technical education based on the reflection of ict competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of the analysis of the assessment of the acquisition of digital competencies of students of secondary vocational schools with a focus on the field of engineering in terms of: their importance for meeting the profile of the graduate; employability of graduates in the field; requirements of Industry 4.0; the difficulty of their acquisition at a secondary vocational school. The main tool of the quantitative research survey was an online questionnaire distributed to the principals of secondary vocational schools with a focus on the field of engineering. We were also interested in the analysis of the educational area of Information and Communication Technology in terms of the contribution of the educational area to achieving professional qualifications, its contribution to possible further studies at high schools and universities, finding out whether knowledge and skills of graduates in this educational area are required by engineering practice, and finding popularity of this educational area from the students' point of view.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the curriculum of secondary technical education based on the reflection of ict competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of the analysis of the assessment of the acquisition of digital competencies of students of secondary vocational schools with a focus on the field of engineering in terms of: their importance for meeting the profile of the graduate; employability of graduates in the field; requirements of Industry 4.0; the difficulty of their acquisition at a secondary vocational school. The main tool of the quantitative research survey was an online questionnaire distributed to the principals of secondary vocational schools with a focus on the field of engineering. We were also interested in the analysis of the educational area of Information and Communication Technology in terms of the contribution of the educational area to achieving professional qualifications, its contribution to possible further studies at high schools and universities, finding out whether knowledge and skills of graduates in this educational area are required by engineering practice, and finding popularity of this educational area from the students' point of view.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECEL 2021 20th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-914587-19-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    289-295

  • Název nakladatele

    Academic Conferences International Limited

  • Místo vydání

    UK

  • Místo konání akce

    Berlín

  • Datum konání akce

    28. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000755489500037