Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43906934" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43906934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_03.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.72" target="_blank" >10.14712/23363177.2015.72</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při kariérovém rozhodování. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačníchpotřebách žáků podle pohlaví, vzdělanostních aspirací, způsobu ukončení střední školy a zkušeností s nezaměstnaností v rodině. Nástrojem sběru dat byl nestandardizovaný dotazník. Dotazníkové šetření bylo uskutečněno v roce 2011. Dotazník vyplnilo 442 žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť. Ukázalo se, že žáci by při kariérovém rozhodování využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia; o obsahu profesí (povolání), o příjmech v jednotlivých povoláních a požadavcích na jednotlivé profese. Dále se prokázaly rozdíly v informačních potřebách chlapců a dívek, žáků studujících obory ukončené maturitní zkouškou a obory ukončené výučním listem. Roz
Název v anglickém jazyce
The need for career information in graduate students of technically and vocationally profiled upper secondary schools
Popis výsledku anglicky
The paper aims to answer the question of what information is important for graduate students of secondary technical schools and secondary vocational schools in their career decision-making. A sub-objective was to determine whether there are differences between the information needs of students based on their gender, educational aspirations, manner of graduating from the secondary school, and experience with unemployment in the family. The instrument of data collection was a non-standardized questionnaire. The questionnaire survey was carried out in 2011. The questionnaire was completed by 442 students of secondary technical schools and secondary vocational schools. It was found that the most useful information for students in their career decision-making would be that about the job opportunities for graduates of individual fields of studies, the content of studies, the intensity of studies; the content of professions (occupations), the income in the occupations and the requirements of
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
55-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—