Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43906934" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43906934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_03.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.72" target="_blank" >10.14712/23363177.2015.72</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při kariérovém rozhodování. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačníchpotřebách žáků podle pohlaví, vzdělanostních aspirací, způsobu ukončení střední školy a zkušeností s nezaměstnaností v rodině. Nástrojem sběru dat byl nestandardizovaný dotazník. Dotazníkové šetření bylo uskutečněno v roce 2011. Dotazník vyplnilo 442 žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť. Ukázalo se, že žáci by při kariérovém rozhodování využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia; o obsahu profesí (povolání), o příjmech v jednotlivých povoláních a požadavcích na jednotlivé profese. Dále se prokázaly rozdíly v informačních potřebách chlapců a dívek, žáků studujících obory ukončené maturitní zkouškou a obory ukončené výučním listem. Roz

  • Název v anglickém jazyce

    The need for career information in graduate students of technically and vocationally profiled upper secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to answer the question of what information is important for graduate students of secondary technical schools and secondary vocational schools in their career decision-making. A sub-objective was to determine whether there are differences between the information needs of students based on their gender, educational aspirations, manner of graduating from the secondary school, and experience with unemployment in the family. The instrument of data collection was a non-standardized questionnaire. The questionnaire survey was carried out in 2011. The questionnaire was completed by 442 students of secondary technical schools and secondary vocational schools. It was found that the most useful information for students in their career decision-making would be that about the job opportunities for graduates of individual fields of studies, the content of studies, the intensity of studies; the content of professions (occupations), the income in the occupations and the requirements of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    55-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus