Kariérní rozhodování u českých studentů v období vynořující se dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00088732" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00088732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060332" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060332</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060332" target="_blank" >10.11118/lifele2016060332</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kariérní rozhodování u českých studentů v období vynořující se dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Studie přibližuje problematiku kariérního vývoje českých vynořujících se dospělých a upozorňuje v této souvislosti na výzkumné opomíjení studentů středních odborných škol. Věnuje se také analýze faktorů vyplývajících z typu studia, které mohou přispět k facilitaci procesu kariérního rozhodování. Výzkumným cílem práce bylo zjistit, jakou roli hraje v procesu kariérního rozhodování českých vynořujících se dospělých typ studia a pracovní zkušenost. Celkem 194 vysokoškolákům a 116 studentům středních odborných škol ve věku od 18 do 21 let byly administrovány dotazníky profesní identity a dotazníky zjišťující vědomí vlastní účinnosti v kariérním rozhodování. Lineární regrese ukázala, že pracovní zkušenost studentů má vliv na sílu jejich profesní identity a že kariérní relevance této pracovní zkušenosti je ve vztahu se stupněm vědomí vlastní účinnosti v kariérním rozhodování. Typ studia se neukázal jako významný faktor. Výsledky studie vyzdvihují roli pracovní zkušenosti v procesu kariérního rozhodování.
Název v anglickém jazyce
Career Decision-making of Czech Students in the Period of Emerging Adulthood
Popis výsledku anglicky
The study deals with the issue of career development of Czech emerging adults and in this context, it draws attention to research marginalisation of secondary vocational schools students. It focuses on the analysis of factors resulting from the type of study which can contribute to the facilitation of the career decision-making process. The research goal was to determine the role of the type of the study and work experience in the career decision-making process of Czech emerging adults. 194 university students and 116 secondary vocational school students between the ages of 18 and 21 responded to the questionnaires of vocational identity and questionnaires investigating awareness of self-efficacy in career decision-making. Linear regression showed that students’ work experience influences the strength of their vocational identity and that career relevance of this work experience is related to the level of selfefficacy in career decision-making. The type of study didn’t prove to be an important factor.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0854" target="_blank" >GAP407/12/0854: Cesty do dospělosti: longitudinální výzkum vývojových trajektorií a prediktorů autonomie a identity</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 6
Číslo periodika v rámci svazku
č. 3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
32-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—