Charakteristiky studentů středního odborného vzdělávání využívajících kariérové poradenství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101186" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakteristiky studentů středního odborného vzdělávání využívajících kariérové poradenství
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je popsat skupinu studentů středního odborného vzdělávání, kteří využili jeden z typů služeb kariérového poradenství. Tato skupina studentů je popisována souborem demografických znaků (pohlaví, věk, typ ukončení středního odborného vzdělávání, dosažené vzdělání rodičů) a souborem znaků, které jsou považovány za rizikové faktory předčasného odchodu ze vzdělávání (změna školy/studijního oboru během studia, nízké vzdělávací aspirace, špatné vzdělávací výsledky, nespokojenost s volbou oboru studia). Příspěvek vychází z dat sebraných dotazníkem během března a dubna 2018 u studentů posledních ročníků studia oborů odborného vzdělávání v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji a přináší odpověď na otázku, kteří studenti využívají kariérové poradenství.
Název v anglickém jazyce
Characteristics of students of vocational upper – secondary schools using career counselling
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to describe a group of students of vocational upper – secondary schools who use one of the types of career guidance services, in particular career counselling. This group of students is described by a set of demographic features (gender, age, the level of school-leaving exam of upper – secondary vocational education, education achieved by their parents) and a set of features that are considered risk factors of early school leaving (change of school/field of study during studies, low educational aspirations, bad school achievement of students, dissatisfaction with the choice of field of study of a vocational upper – secondary school). The paper is based on the data collected during March-May 2018 by questionnaires for students of the last years of studies in the field of vocational upper – secondary schools in the South Moravian and Moravian-Silesian Regions answering the question which students use career counselling.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-07537S" target="_blank" >GA18-07537S: Kariérová adaptabilita absolventů odborných vyšších sekundárních škol v období přechodu ze školy do práce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů