Informační potřeby žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť při volbě další vzdělávací a profesní dráhy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F14%3A00230954" target="_blank" >RIV/62156489:43670/14:00230954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační potřeby žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť při volbě další vzdělávací a profesní dráhy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačních potřebách žáků oborů ukončených maturitní zkouškou (kategorie M) a oborů ukončených výučním listem (kategorie H). K dosažení stanoveného cíle bylo v roce 2011 uskutečněno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 442 respondentů. Ukázalo se, že žáci by při svém rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze nejvíce využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia, o obsahu profesí (povolání), o šancíchse na zvolenou školu dostat a o příjmech v jednotlivých povoláních. Žáci oborů poskytujících úplně střední odborné vzdělání s maturitní zkouškou by oproti žákům oborů poskytujících střední odborné vzdělání s výučním listem signifikantně
Název v anglickém jazyce
Information needs of students of secondary technical schools and secondary vocational schools in the choice of further course of education and career
Popis výsledku anglicky
The paper aims to answer the question of what information is important for graduate students of secondary technical schools and secondary vocational schools in their decision-making on further course of education and career. A sub-objective was to determine whether there are differences between information needs of students of fields of studies leading to a school leaving examination (category M) and fields of studies leading to a vocational certificate (category H). To achieve the goal, a questionnairesurvey among 442 respondents was carried out in 2011. It was found that the most useful information for students in their decision making on further course of education and career would be that about the job opportunities for graduates of individual fields of studies, the content of studies, the intensity of studies, the content of professions (occupations), and the chances to be admitted for studies at the selected school. Students of fields of studies providing full secondary educatio
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014
ISBN
978-80-7509-001-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
71-88
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
KC Mendelovy univerzity ve Křtinách
Datum konání akce
16. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—