Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Plasticity of evaluation of transferable competences of students of technical and natural science fields of study: a transversal research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F16%3A72901" target="_blank" >RIV/60460709:41600/16:72901 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Plasticity of evaluation of transferable competences of students of technical and natural science fields of study: a transversal research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents the results of a quantitative transversal research of transferable competences. The aim of the research was to determine a subjective degree of saturation of transferable competences in students in a particular field of study and their statistical comparison and a subjective degree of significance of transferable competences for the labour market as seen by the students of a particular field of study. The research sample consisted of 225 students from three secondary vocational schools specializing in technical and scientific fields of study finished with schoolleaving examination (graduation). Using the U-test of Mann and Whitney it was concluded that there were statistically significant differences in the evaluation of transferable competences between technical and natural science fields of study. It was also found that in addition to the Communication in the mother tongue competence students perceived also Work with digital technologies and Sense of responsibility

  • Název v anglickém jazyce

    Plasticity of evaluation of transferable competences of students of technical and natural science fields of study: a transversal research

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents the results of a quantitative transversal research of transferable competences. The aim of the research was to determine a subjective degree of saturation of transferable competences in students in a particular field of study and their statistical comparison and a subjective degree of significance of transferable competences for the labour market as seen by the students of a particular field of study. The research sample consisted of 225 students from three secondary vocational schools specializing in technical and scientific fields of study finished with schoolleaving examination (graduation). Using the U-test of Mann and Whitney it was concluded that there were statistically significant differences in the evaluation of transferable competences between technical and natural science fields of study. It was also found that in addition to the Communication in the mother tongue competence students perceived also Work with digital technologies and Sense of responsibility

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Key competences and the labour market

  • ISBN

    978-83-7520-223-6

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    29-45

  • Počet stran knihy

    298

  • Název nakladatele

    Warsaw Management University Publishing House Prof. Leszka Krzyżanowskiego

  • Místo vydání

    Warsaw

  • Kód UT WoS kapitoly