Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Evaluation of the Significance of Transferable Competences for the Job Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F16%3A70454" target="_blank" >RIV/60460709:41600/16:70454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Evaluation of the Significance of Transferable Competences for the Job Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of a transversal research among the first, second and third study year students of vocational education. The subject of the research is their subjective evaluation of the significance of transferable competences for the job market. The research sample consists of vocational education students specialized in teacher training. A deliberate selection was made at Institute of Education and Communication of the Czech University of Life Sciences Prague. Using statistical methods, it was concluded that there are no significant differences between the first and second, the second and third, the third and first study years in the evaluation of transferable competences expressing the rate of significance for the employability at the job market that students attach to them. On the contrary, the order of the compared competences among the study years is almost identical.

  • Název v anglickém jazyce

    The Evaluation of the Significance of Transferable Competences for the Job Market

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of a transversal research among the first, second and third study year students of vocational education. The subject of the research is their subjective evaluation of the significance of transferable competences for the job market. The research sample consists of vocational education students specialized in teacher training. A deliberate selection was made at Institute of Education and Communication of the Czech University of Life Sciences Prague. Using statistical methods, it was concluded that there are no significant differences between the first and second, the second and third, the third and first study years in the evaluation of transferable competences expressing the rate of significance for the employability at the job market that students attach to them. On the contrary, the order of the compared competences among the study years is almost identical.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference: Efficiency and Responsibility in Education (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    510-517

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400064