Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transferable Competences and the Students’ View of Their Significance and Satisfaction with Them: International Comparative Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F16%3A69228" target="_blank" >RIV/60460709:41600/16:69228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040114" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040114</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040114" target="_blank" >10.13189/ujer.2016.040114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transferable Competences and the Students’ View of Their Significance and Satisfaction with Them: International Comparative Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of comparative research between the Czech Republic and the Netherlands. The subject of the research was the degree of student satisfaction with the acquired transferable competences and the subjective students’ view of the degree to which transferable competences are significant for the employability of an individual at the job market. With the use of statistical methods (the Non-parametrical U-test of Mann and Whitney, the Chi-square Goodness-of-Fit Test), following conclusions are drawn. The empirical research has proved on the explored sample that: (1) there are significant differences between the respondents of both countries in the individual level of satisfaction with transferable competences; but (2) there are not significant differences between the transferable competences themselves of both countries expressing the level of students’ satisfaction with them. Moreover, the research has proved that: (3) there are significant differences among the transferable comp

  • Název v anglickém jazyce

    Transferable Competences and the Students’ View of Their Significance and Satisfaction with Them: International Comparative Research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of comparative research between the Czech Republic and the Netherlands. The subject of the research was the degree of student satisfaction with the acquired transferable competences and the subjective students’ view of the degree to which transferable competences are significant for the employability of an individual at the job market. With the use of statistical methods (the Non-parametrical U-test of Mann and Whitney, the Chi-square Goodness-of-Fit Test), following conclusions are drawn. The empirical research has proved on the explored sample that: (1) there are significant differences between the respondents of both countries in the individual level of satisfaction with transferable competences; but (2) there are not significant differences between the transferable competences themselves of both countries expressing the level of students’ satisfaction with them. Moreover, the research has proved that: (3) there are significant differences among the transferable comp

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Universal Journal of Educational Research

  • ISSN

    2332-3205

  • e-ISSN

    2332-3213

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    109-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus