Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TRANSFERABLE COMPETENCES: INTERNATIONAL COMPARATIVE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F15%3A67435" target="_blank" >RIV/60460709:41600/15:67435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TRANSFERABLE COMPETENCES: INTERNATIONAL COMPARATIVE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of comparative research between the Czech Republic and the Netherlands. The subject of the research was the degree of student satisfaction with the acquired transferable competences. The research sample consisted of final year students of courses focused on vocational education. A deliberate selection was made at the Institute of Education and Communication of the Czech University of Life Sciences Prague (representative of the Czech Republic) and Stoas University of Applied Sciences (representative of the Netherlands). With the use of statistical methods, conclusions are drawn as to whether there are any significant differences detected among the respondents of both countries. The interpretation of the data reflects the setting of the curriculum in the form of an elaborate system of competences (the Netherlands) and in the form of specific target requirements formed in the project Sirius (the Czech Republic) and it subsequently compares their effectivenes

  • Název v anglickém jazyce

    TRANSFERABLE COMPETENCES: INTERNATIONAL COMPARATIVE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of comparative research between the Czech Republic and the Netherlands. The subject of the research was the degree of student satisfaction with the acquired transferable competences. The research sample consisted of final year students of courses focused on vocational education. A deliberate selection was made at the Institute of Education and Communication of the Czech University of Life Sciences Prague (representative of the Czech Republic) and Stoas University of Applied Sciences (representative of the Netherlands). With the use of statistical methods, conclusions are drawn as to whether there are any significant differences detected among the respondents of both countries. The interpretation of the data reflects the setting of the curriculum in the form of an elaborate system of competences (the Netherlands) and in the form of specific target requirements formed in the project Sirius (the Czech Republic) and it subsequently compares their effectivenes

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    524-531

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praque

  • Místo konání akce

    Praque

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku