Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lecturers' managerial competencies important for students at the czech university of life sciences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77985" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://oaji.net/articles/2017/457-1533495547.pdf" target="_blank" >http://oaji.net/articles/2017/457-1533495547.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lecturers' managerial competencies important for students at the czech university of life sciences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research identifies the lecturers competencies which are the most important from the students perspective at the Czech University of Life Sciences Prague and compares students opinion and their change over the whole study period. It does not deal with the knowledge competencies of lecturers that students cannot objectively evaluate, but with lecturers managerial competencies that affect the organization, forms and ways of teaching. The examined competencies are hierarchically organized into three groups of particular competencies comprising of bipolar characteristics. Based on survey of students at the University, the evaluation of importance of managerial competencies using the Analytic Hierarchy Process was performed. The findings show that Innovative education, Good communication skills, Ability of improvisation, and Democratic way of teaching are the most important lecturers competencies from students point of view. Surprisingly, Oral based presentation is preferred to IT based one. Knowledg

  • Název v anglickém jazyce

    Lecturers' managerial competencies important for students at the czech university of life sciences

  • Popis výsledku anglicky

    This research identifies the lecturers competencies which are the most important from the students perspective at the Czech University of Life Sciences Prague and compares students opinion and their change over the whole study period. It does not deal with the knowledge competencies of lecturers that students cannot objectively evaluate, but with lecturers managerial competencies that affect the organization, forms and ways of teaching. The examined competencies are hierarchically organized into three groups of particular competencies comprising of bipolar characteristics. Based on survey of students at the University, the evaluation of importance of managerial competencies using the Analytic Hierarchy Process was performed. The findings show that Innovative education, Good communication skills, Ability of improvisation, and Democratic way of teaching are the most important lecturers competencies from students point of view. Surprisingly, Oral based presentation is preferred to IT based one. Knowledg

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

    2538-7111

  • Svazek periodika

    76

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    465-482

  • Kód UT WoS článku

    000440937700005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85054150533