Innovative Teaching of Economics and Management Through Managerial Simulation Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86099517" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86099517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovative Teaching of Economics and Management Through Managerial Simulation Games
Popis výsledku v původním jazyce
Managerial simulation games represent innovative teaching tool for the course Economics and Management. Games are based on experiential and interactive teaching. Using managerial simulation games by university teachers of economic branches supports students' innovative thinking and creativity. The games form interactive learning environment, which in educational process enables to realize experiments in real time impracticable. Through own experience students acquire knowledge and skills from the field of strategy decision-making in economics and management. The paper points out the benefits arising from using managerial simulation games in teaching process at the university. The benefits evaluation was verified by research probe. Selected sample was represented by the students of master degrees study, study program Economics and Management.
Název v anglickém jazyce
Innovative Teaching of Economics and Management Through Managerial Simulation Games
Popis výsledku anglicky
Managerial simulation games represent innovative teaching tool for the course Economics and Management. Games are based on experiential and interactive teaching. Using managerial simulation games by university teachers of economic branches supports students' innovative thinking and creativity. The games form interactive learning environment, which in educational process enables to realize experiments in real time impracticable. Through own experience students acquire knowledge and skills from the field of strategy decision-making in economics and management. The paper points out the benefits arising from using managerial simulation games in teaching process at the university. The benefits evaluation was verified by research probe. Selected sample was represented by the students of master degrees study, study program Economics and Management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Social and Behavioral Sciences. Volume 10
ISBN
978-981-09-6304-0
ISSN
2339-5133
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
202-207
Název nakladatele
Singapore Management & Sports Science Institute
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
Tokyo
Datum konání akce
29. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380574800033