Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative Teaching of Economics and Management Through Managerial Simulation Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86099517" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86099517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative Teaching of Economics and Management Through Managerial Simulation Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Managerial simulation games represent innovative teaching tool for the course Economics and Management. Games are based on experiential and interactive teaching. Using managerial simulation games by university teachers of economic branches supports students' innovative thinking and creativity. The games form interactive learning environment, which in educational process enables to realize experiments in real time impracticable. Through own experience students acquire knowledge and skills from the field of strategy decision-making in economics and management. The paper points out the benefits arising from using managerial simulation games in teaching process at the university. The benefits evaluation was verified by research probe. Selected sample was represented by the students of master degrees study, study program Economics and Management.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative Teaching of Economics and Management Through Managerial Simulation Games

  • Popis výsledku anglicky

    Managerial simulation games represent innovative teaching tool for the course Economics and Management. Games are based on experiential and interactive teaching. Using managerial simulation games by university teachers of economic branches supports students' innovative thinking and creativity. The games form interactive learning environment, which in educational process enables to realize experiments in real time impracticable. Through own experience students acquire knowledge and skills from the field of strategy decision-making in economics and management. The paper points out the benefits arising from using managerial simulation games in teaching process at the university. The benefits evaluation was verified by research probe. Selected sample was represented by the students of master degrees study, study program Economics and Management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Social and Behavioral Sciences. Volume 10

  • ISBN

    978-981-09-6304-0

  • ISSN

    2339-5133

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    202-207

  • Název nakladatele

    Singapore Management &amp; Sports Science Institute

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Tokyo

  • Datum konání akce

    29. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380574800033