Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Best Practices in the Use of Managerial Simulation Games-Based Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86080975" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86080975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Best Practices in the Use of Managerial Simulation Games-Based Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer simulation games represent an efficient teaching tool supporting comprehensive approach to problem solving. Through experiential education, students are supposed to assort present knowledge and at the same time they pursue consequences of theirdecisions by realization of interactive game. In the case of simulation games we are able to describe generally valid behavior of particular steps and aims. The goal of the paper is to evaluate the benefits of managerial simulation game used in the teaching process of rules of economic laws of the market. The paper is based on conducted probe of managerial simulation game benefits for students and practical example of activities in the field of managerial simulation games and teaching experience in theteaching process.

  • Název v anglickém jazyce

    Best Practices in the Use of Managerial Simulation Games-Based Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Computer simulation games represent an efficient teaching tool supporting comprehensive approach to problem solving. Through experiential education, students are supposed to assort present knowledge and at the same time they pursue consequences of theirdecisions by realization of interactive game. In the case of simulation games we are able to describe generally valid behavior of particular steps and aims. The goal of the paper is to evaluate the benefits of managerial simulation game used in the teaching process of rules of economic laws of the market. The paper is based on conducted probe of managerial simulation game benefits for students and practical example of activities in the field of managerial simulation games and teaching experience in theteaching process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 5th European Conferences [sic] on Games Based Learning : ECGBL 2011

  • ISBN

    978-1-908272-19-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    457-464

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Athens

  • Datum konání akce

    20. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000308136600054