Best Practices in the Use of Managerial Simulation Games-Based Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86080975" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86080975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Best Practices in the Use of Managerial Simulation Games-Based Learning
Popis výsledku v původním jazyce
Computer simulation games represent an efficient teaching tool supporting comprehensive approach to problem solving. Through experiential education, students are supposed to assort present knowledge and at the same time they pursue consequences of theirdecisions by realization of interactive game. In the case of simulation games we are able to describe generally valid behavior of particular steps and aims. The goal of the paper is to evaluate the benefits of managerial simulation game used in the teaching process of rules of economic laws of the market. The paper is based on conducted probe of managerial simulation game benefits for students and practical example of activities in the field of managerial simulation games and teaching experience in theteaching process.
Název v anglickém jazyce
Best Practices in the Use of Managerial Simulation Games-Based Learning
Popis výsledku anglicky
Computer simulation games represent an efficient teaching tool supporting comprehensive approach to problem solving. Through experiential education, students are supposed to assort present knowledge and at the same time they pursue consequences of theirdecisions by realization of interactive game. In the case of simulation games we are able to describe generally valid behavior of particular steps and aims. The goal of the paper is to evaluate the benefits of managerial simulation game used in the teaching process of rules of economic laws of the market. The paper is based on conducted probe of managerial simulation game benefits for students and practical example of activities in the field of managerial simulation games and teaching experience in theteaching process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 5th European Conferences [sic] on Games Based Learning : ECGBL 2011
ISBN
978-1-908272-19-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
457-464
Název nakladatele
Academic Publishing Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Athens
Datum konání akce
20. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000308136600054