Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MANAGERIAL SIMULATION GAME ICE CREAM - INNOVATIVE TEACHING METHOD IN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86096079" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86096079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MANAGERIAL SIMULATION GAME ICE CREAM - INNOVATIVE TEACHING METHOD IN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary in teaching process of business students, methods that create active learning background are not used enough and does not bring required feedback between realized students' activities and their results. This condition is fulfilled in the case of managerial simulation game that allows students through the game to understand business economics and management including the market rules. At the same time during the playing the game students acquire new experience through mutual interaction among the members of the team as well as among the teams forming the relevant market. Students realize that their decision is influenced by the decisions of the other participants in the branch. Aim of the paper is to describe experiences from using managerial simulation game ICE CREAM created for business education and also determine benefits for students. Managerial simulation game ICE CREAM allows students to understand operation of company producing ice creams and to learn how to manage

  • Název v anglickém jazyce

    MANAGERIAL SIMULATION GAME ICE CREAM - INNOVATIVE TEACHING METHOD IN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary in teaching process of business students, methods that create active learning background are not used enough and does not bring required feedback between realized students' activities and their results. This condition is fulfilled in the case of managerial simulation game that allows students through the game to understand business economics and management including the market rules. At the same time during the playing the game students acquire new experience through mutual interaction among the members of the team as well as among the teams forming the relevant market. Students realize that their decision is influenced by the decisions of the other participants in the branch. Aim of the paper is to describe experiences from using managerial simulation game ICE CREAM created for business education and also determine benefits for students. Managerial simulation game ICE CREAM allows students to understand operation of company producing ice creams and to learn how to manage

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI 2015 : 8th International Conference of Education, Research and Innovation : Proceedings : November 16-18, 2015, Seville, Spain

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    5555-5561

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku