The Best Practice in Teaching Process by Using Managerial Simulation Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86096391" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86096391 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1125" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1125</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1125" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.1125</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Best Practice in Teaching Process by Using Managerial Simulation Games
Popis výsledku v původním jazyce
For business students at universities managerial simulation game is an effective tool supporting development of students' knowledge competencies. Simulation games provide a feedback between realized students' activities and results. In contrast with passive didactical techniques students reach an overview of an impact of realized changes in certain parameters that influence the whole market in the short period of time. Simulation games support system, interdisciplinary and strategic way of thinking. Aimof the paper is to point out contribution of selected simulation games in teaching process at the university.
Název v anglickém jazyce
The Best Practice in Teaching Process by Using Managerial Simulation Games
Popis výsledku anglicky
For business students at universities managerial simulation game is an effective tool supporting development of students' knowledge competencies. Simulation games provide a feedback between realized students' activities and results. In contrast with passive didactical techniques students reach an overview of an impact of realized changes in certain parameters that influence the whole market in the short period of time. Simulation games support system, interdisciplinary and strategic way of thinking. Aimof the paper is to point out contribution of selected simulation games in teaching process at the university.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia-Social and Behavioral Science
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
174
Číslo periodika v rámci svazku
Neuveden.
Stát vydavatele periodika
BE - Belgické království
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3862-3867
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—