Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of Physics Teachers in the 21st Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73607930" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73607930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1929/1/012076/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1929/1/012076/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1929/1/012076" target="_blank" >10.1088/1742-6596/1929/1/012076</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of Physics Teachers in the 21st Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education in the 21st century requires a new design of educational programs for all types and levels of schools. The pre-graduate physics teacher education faces new requirements from the learning school environment. Now we need to answer the key question, if our university is able to prepare students for their further practice at schools. This paper will present the outcomes of our research aimed at the pedagogical content knowledge of the pre-graduate science teachers. The main goal of the research was to compare the competences of experienced practical teachers and students specialized in teaching during their contiguous teaching practice. Based on the research results the evaluation of the science teacher education program at the Palacky University in Olomouc, Czech Republic, was realized.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Physics Teachers in the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    Education in the 21st century requires a new design of educational programs for all types and levels of schools. The pre-graduate physics teacher education faces new requirements from the learning school environment. Now we need to answer the key question, if our university is able to prepare students for their further practice at schools. This paper will present the outcomes of our research aimed at the pedagogical content knowledge of the pre-graduate science teachers. The main goal of the research was to compare the competences of experienced practical teachers and students specialized in teaching during their contiguous teaching practice. Based on the research results the evaluation of the science teacher education program at the Palacky University in Olomouc, Czech Republic, was realized.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal of Physics: Conference Series

  • ISBN

  • ISSN

    1742-6588

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "012076-1"-"012076-7"

  • Název nakladatele

    Institute of Physics

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku