Role univerzity ve struktuře zemědělského vzdělávání a v šíření informací pro zemědělskou praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41620%2F02%3A00004997" target="_blank" >RIV/60460709:41620/02:00004997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role univerzity ve struktuře zemědělského vzdělávání a v šíření informací pro zemědělskou praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem zkoumání v roce 2001 byla v první výzkumné linii úroveň středoškolských znalostí studentů ČZU, které získali absolvováním různých typů středních škol. Nároky prvních dvou let vysokoškolského studia ukázaly nestejnoměrnou připravenost absolventůrůzných středních škol jak v předmětech všeobecného vědního základu, tak v předmětech odborné přípravy. V předmětech všeobecného vědního základu prokázali nejlepší znalosti absolventi gymnázií, v předmětech odborné přípravy pak absolventi středních zemědělských škol. Nedostatečnou poznatkovou výbavou byli nejvíce handicapování absolventi středních odborných učilišť s maturitou. Jednotlivé fakulty ČZU nabízely studentům různé formy pomoci ve studiu. Ve druhé výzkumné linii byly zkoumány poradenské aktivity na středních zemědělských školách a ČZU. Bylo zjištěno, že poradenská činnost na těchto školách má své tradice a v současnosti se rozvíjí v různých formách služeb pro zemědělskou i nezemědělskou veřejnost. Nejčastějšími formami porade
Název v anglickém jazyce
The Role of the University in the structure of agriculture education and in the dissemination of informationfor agriculture practice.
Popis výsledku anglicky
CUA students, readiness for study, basic science subjects, subjects of specialised vocational guidance, forms of help. Secondary agriculture schools, Czech University of Agriculture in Prague, advisory service at agriculture schools, training of advisors. The principal subject of the 2001 research was the level of secondary school knowledge gained by CUA students during their previews study at various types of secondary schools. The demands of the first two years of the university study showed an unbalanced and unequal readiness of different secondary school graduates. This was in bolt the basic science subjects and in the specialised vocational subjects. Graduates of secondary grammar schools were the most efficient in the former, whereas secondary agriculture school graduates were better in the latter. Graduates from secondary apprenticeship schools had a locals level of knowledge, and were the most handicapped. Individual Faculties of CUA offered to students various forms of help wi
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
48
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Česká zemědělská univerzita, katedra pedagogiky
Verze
—