Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fenomén slovního hodnocení na vybraných středních odborných školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F16%3A43909599" target="_blank" >RIV/62156489:43670/16:43909599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fenomén slovního hodnocení na vybraných středních odborných školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem příspěvku je prezentovat vybrané výsledky průzkumného šetření, které jako celek sledovalo postoje a názory učitelů k slovnímu hodnocení na středních odborných školách na Uherskohradišťsku. Předkládaný příspěvek se zaměřuje na názory učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na význam slovního hodnocení a na jeho používání na středních odborných školách. Po teoretickém ukotvení školního hodnocení s akcentem na slovní hodnocení jsou prezentovány vybrané výsledky průzkumného šetření, ve kterém byla využita metoda dotazování s technikou dotazníku. Na základě zjištěných výsledků dokládáme, že učitelé zkoumaných středních odborných škol zastávají názor, že slovní hodnocení poskytuje přesnější informace žákům o jejich výkonu, má pozitivní vliv na žáka a může posílit kladný vztah mezi učitelem a žákem, ale ve své práci dávají přednost klasifikaci před slovním hodnocením.

  • Název v anglickém jazyce

    The Verbal Assessment Phenomenon at Selected Secondary Vocational Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this paper is to present selected results of conducted research, which focused on exploring attitudes and believes of teachers towards verbal assessment at secondary vocational schools in Uherskohradišťsko region. Presented paper is dealing with attitudes and believes of teachers of vocational subjects and teachers of practical and vocational training towards verbal assessment and its use at secondary vocational schools. After the theoretical background aimed mostly at verbal assessment, the selected research results are presented. Questionnaires and inquiry were used as a method of research. The findings showed that teachers of secondary vocational schools who were part of the study believe that verbal assessment provides more detailed information for students about their performance, it has a positive influence on students and can strengthen the relationship between a student and a teacher. Surprisingly, the teachers still prefer the classical grading system to verbal assessment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016

  • ISBN

    978-80-7509-426-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    115-123

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    13. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku