Fenomén slovního hodnocení na vybraných středních odborných školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F16%3A43909599" target="_blank" >RIV/62156489:43670/16:43909599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fenomén slovního hodnocení na vybraných středních odborných školách
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem příspěvku je prezentovat vybrané výsledky průzkumného šetření, které jako celek sledovalo postoje a názory učitelů k slovnímu hodnocení na středních odborných školách na Uherskohradišťsku. Předkládaný příspěvek se zaměřuje na názory učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na význam slovního hodnocení a na jeho používání na středních odborných školách. Po teoretickém ukotvení školního hodnocení s akcentem na slovní hodnocení jsou prezentovány vybrané výsledky průzkumného šetření, ve kterém byla využita metoda dotazování s technikou dotazníku. Na základě zjištěných výsledků dokládáme, že učitelé zkoumaných středních odborných škol zastávají názor, že slovní hodnocení poskytuje přesnější informace žákům o jejich výkonu, má pozitivní vliv na žáka a může posílit kladný vztah mezi učitelem a žákem, ale ve své práci dávají přednost klasifikaci před slovním hodnocením.
Název v anglickém jazyce
The Verbal Assessment Phenomenon at Selected Secondary Vocational Schools
Popis výsledku anglicky
The main goal of this paper is to present selected results of conducted research, which focused on exploring attitudes and believes of teachers towards verbal assessment at secondary vocational schools in Uherskohradišťsko region. Presented paper is dealing with attitudes and believes of teachers of vocational subjects and teachers of practical and vocational training towards verbal assessment and its use at secondary vocational schools. After the theoretical background aimed mostly at verbal assessment, the selected research results are presented. Questionnaires and inquiry were used as a method of research. The findings showed that teachers of secondary vocational schools who were part of the study believe that verbal assessment provides more detailed information for students about their performance, it has a positive influence on students and can strengthen the relationship between a student and a teacher. Surprisingly, the teachers still prefer the classical grading system to verbal assessment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016
ISBN
978-80-7509-426-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
115-123
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
13. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—